Hlavní obsah

Umělá inteligence mění online nakupování, oblečení je možné virtuálně vyzkoušet

2:54
2:54

Poslechněte si tento článek

Nová funkce využívající umělou inteligenci (AI) umožní uživatelům vyzkoušet si oblečení online jen pomocí vlastní fotografie přímo z pohodlí domova. Stačí jedna fotka a algoritmus vygeneruje realistický náhled, jak na vás bude vybraný kousek vypadat. Novinka zatím míří do USA, mohla by zásadně proměnit způsob, jakým nakupujeme oblečení online.

Foto: Google

Ukázka nové AI aplikace od Google

Článek

Minulý týden byla představena nová funkce využívající umělou inteligenci od společnosti Google, která umožňuje uživatelům virtuálně si vyzkoušet oblečení přímo ve výsledcích vyhledávání. Spolu s tím přichází i vylepšený systém upozornění na změny cen, píše web TechCrunch.

Zatím je novinka dostupná pouze ve Spojených státech a funguje v nákupním rozhraní vyhledávače – konkrétně ve výsledcích ve Vyhledávání, v sekci Nákupy i mezi obrázky produktů.

Pro vyzkoušení novinky stačí klepnout na produkt z oblasti oblečení a zvolit ikonu „Vyzkoušet“. Následně uživatel nahraje svou celotělovou fotografii a systém mu během chvíle zobrazí realistickou simulaci, jak by daný kousek vypadal přímo na něm. Výsledný vzhled si lze uložit nebo snadno sdílet s přáteli.

Virtuální zkoušení oblečení není pro Google úplnou novinkou. Dřívější funkce ale zobrazovaly oblečení pouze na různých modelkách. Nová technologie však posouvá celý zážitek dál. Uživatelé si teď mohou oblečení vyzkoušet na vlastní virtuální postavě vytvořené z jejich fotografie.

Ukázka nové AI aplikace od GoogleVideo: Google

Investice do oblasti virtuálního zkoušení

Spuštění funkce přichází v době, kdy technologický gigant investuje do oblasti virtuálního zkoušení. Minulý měsíc například společnost spustila experimentální aplikaci Doppl, která též využívá umělou inteligenci k vizualizaci toho, jak by na vás mohly vypadat různé druhy oblečení.

„I když nová funkce virtuálního zkoušení využívá stejnou generativní AI technologii jako aplikace Doppl, právě ta je určena pro uživatele, kteří chtějí jít ještě dál a pomocí virtuálního zkoušení si hledat vlastní styl,“ uvedl pro server TechCrunch mluvčí společnosti Google.

Doppl navíc dokáže vytvářet videa generovaná umělou inteligencí. Tím pádem si uživatelé mohou udělat lepší představu o tom, jak by jim oblečení slušelo ve skutečnosti.

Nová cenová upozornění

V rámci nových cenových upozornění si uživatelé navíc mohou nově nastavit, kolik jsou ochotni za daný produkt zaplatit. Kromě toho lze zvolit konkrétní velikost, barvu i samotný produkt a systém upozorní, jakmile cena klesne na požadovanou hodnotu.

„Nákupní graf zahrnuje produkty a ceny z celého internetu. Upozorníme vás, jakmile se objeví nabídka, která odpovídá vašim požadavkům,“ uvedla ředitelka oddělení spotřebitelského nakupování ve společnosti Google Danielle Buckleyová na oficiálním blogu.

„Nemusíte už neustále kontrolovat, jestli je vaše vysněná kabelka konečně za přijatelnou cenu, nebo si připomínat, že jste se chtěli vrátit k určitému výrobku. Postaráme se o to za vás,“ uzavřela.

Výběr článků

Načítám