Článek
Průzkum sledoval, jak si firmy nastavily vnitřní kontrolu, pro níž EY používá termín „odpovědné zavedení AI“. Ztráty jsou vyšší tam, kde je tato kontrola nedostatečná. Data EY získala letos v červenci a srpnu od 975 vedoucích pracovníků dohlížejících na umělou inteligenci ve společnostech po celém světě s ročním obratem přes miliardu dolarů.
Firmy, které kvůli rizikům AI ztratily více než deset milionů dolarů, uvádějí, že zavedly v průměru 4,5 z deseti kontrolních mechanismů, které EY sledovala. Ti, kdo přišli o milion dolarů nebo méně, zavedli v průměru 6,4 těchto mechanismů.
„Ukazuje to na potřebu cíleného zvyšování kvalifikace vedoucích pracovníků. Hlavně proto, že finanční a reputační náklady spojené s riziky AI nadále rostou,“ uvedla společnost.
Navzdory ztrátám jsou firmy nadále optimistické, že zavedení umělé inteligence přinese významné výhody. „Zlepšuje efektivitu a produktivitu, lidé toho dělají více a rychleji. Ale získávání hodnoty zaostává, zisky se reinvestují do další práce, ne do snižování nákladů nebo zvyšování tržeb,“ řekl globální ředitel pro inovace EY Joe Depa agentuře Reuters.
EY sídlí v Londýně a patří spolu s Deloitte, KPMG a PwC do velké čtyřky globálních firem zaměřených na účetní poradenství.