Hlavní obsah

Seznam.cz loni zvýšil zisk o pětinu

• Aktualizováno

Internetová společnost Seznam.cz zaznamenala v loňském roce meziroční nárůst v zisku o více než 22 procent na 1,961 miliardy korun před zdaněním. Tržby se oproti roku 2020 zvedly o 13,3 procenta na bezmála 5,604 miliardy korun. Za dobrými výsledky stojí vysoká návštěvnost domovské stránky, vybraných obsahových služeb i nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz, uvedla firma v tiskové zprávě.

Foto: archiv Pravo, Právo

Ilustrační foto

Článek

„Při plánování roku 2021 jsme byli v důsledku koronavirové pandemie hodně opatrní. Na rozdíl od konkurence jsme sice stále očekávali růst, ale naše odhady se pohybovaly v nižších jednotkách procent. Musím se přiznat, že výsledek přesahující v tržbách 5,6 miliardy korun a 22% nárůst EBITu předčil naše očekávání,“ uvedl Pavel Zima, co-CEO Seznam.cz.

Seznam po prvním covidovém roce upravil svou obchodní strategii a ceník, aby se více přizpůsobil potřebám klientů během lockdownů.

„Mnoho z nich si více hlídalo peníze, které investují do marketingu, a soustředili se pouze na mediatypy, které měřitelně fungují. Online reklama od Seznamu tak i díky stovkám našich obchodníků, kteří poskytují inzerentům individuální péči, akcelerovala svůj růst a byla pro většinu našich partnerů hlavním kanálem pro udržitelný rozvoj podnikání i během koronavirové pandemie,“ vysvětlil co-CEO společnosti Tomáš Kapalín.

Podle Kapalína klienti využívali on-line reklamu i k budování povědomí o svých značkách s využitím bannerových formátů, videa či nativní inzerce od Seznam Brand Studia. Dařilo se také rozvíjet obchodní vztahy s partnerskými vydavatelskými domy, které prezentují svůj obsah ve službě Seznam.cz Newsfeed na domovské stránce.

Nové letecké snímky na Mapy.cz ukazují, jak přírodní živly a člověk měnili Moravu

Internet a PC

Uplynulý rok se v Seznamu nesl ve znamení několika produktových inovací. Patří mezi ně vylepšení služby Email Profi, která podnikatelům a zájmovým sdružením umožňuje provozovat neomezený počet e-mailových schránek zdarma na vlastní doméně. Rozsáhlou inovací prošla dopravní navigace v aplikaci Mapy.cz, redesignem pak služby Sport.cz či Sauto.cz a rebrandingem videoportál Stream.

Firma vyčlenila obchodní aktivity do samostatné divize a vzniklo ekonomické zpravodajství v rámci redakce Seznam Zprávy. Růstu o 160 procent se dočkalo i audio. Jeho digitální poslechovost přesáhla na webu a v aplikacích hranici 300 000 přehrání týdně.

Seznam.cz provozuje stejnojmenný vyhledávač, zpravodajský server Seznam Zprávy, Televizi Seznam, službu Mapy.cz nebo Sbazar a Sreality. Majitelem Seznamu.cz je jeho zakladatel Ivo Lukačovič.

Reklama

Výběr článků

Načítám