Článek
„Začínali jsme od nuly, teď si nákup z Rohlíku objedná aspoň jednou měsíčně pětina pražských domácností,“ uvedl zakladatel a ředitel Rohlik Group Tomáš Čupr tento čtvrtek při představení výsledků. Mimo Česko působí skupina v Německu, Rakousku, Maďarsku a Rumunsku.
Obrat skupina zvýšila o 34,2 procenta na 27 miliard korun. V Česku činil provozní zisk EBITDA 1,41 miliardy korun. Provozní ztráta na jednu objednávku klesla o 39 procent. Čupr očekává, že příští rok bude skupina zisková.
„Každé euro, které vyděláme nebo získáme od investorů, vkládáme do rozvoje technologií, budování infrastruktury a klientského kmene. Naše technologie začínáme prodávat ostatním retailerům,“ uvádí skupina.
Od loňského června spolupracuje s Amazonem, jedním z největších zasilatelských obchodních řetězců světa. „V říjnu budeme otevírat ve Vídni nejmodernější sklad v Evropě,“ popsal Čupr.
Právě technologie hrají uvnitř skupiny čím dál větší roli. Letos představila novou platformu Veloq. Ta bude nabízet efektivnější řešení online prodeje potravin, možnými klienty jsou i zahraniční řetězce.
Rohlík těží podle Čupra z toho, že velká města dokáže obsloužit s výrazně menším počtem skladů než konkurence a kamenné obchody. „Nasazení skladového systému ARCOS s umělou inteligencí vedlo k třicetiprocentnímu zvýšení efektivity, počet objednávek meziročně vzrostl o 35 procent na 17,5 milionu,“ sdělila skupina.
Letos chystá expanzi do Spojených států. Každé rozšíření působnosti do nového města či oblasti, stojí zhruba 30 milionů korun, uvádí Čupr.