Hlavní obsah

Provozovatel KFC a Burger King loni v ČR zvýšil zisk o 43 procent

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnosti AmRest minulý rok vzrostl zisk o zhruba 130 milionů korun na 433 milionů korun, meziročně byl o 43 procent vyšší. V ČR provozuje restaurace rychlého občerstvení KFC, Burger King a Pizza Hut. Ve 168 restauracích loni vzrostly tržby proti předešlému roku o 1,4 miliardy korun na 5,99 miliardy korun. Meziročně byly o více než 30 procent vyšší. Průměrný účet za jednu transakci v restauracích, které AmRest provozuje, byl loni 243 korun. Od roku 2017 se zvýšil přesně o 100 korun. Společnost to uvedla ve výroční zprávě.

Foto: Milan Malíček, Právo

Logo řetězce rychlého občerstvení KFC

Článek

AmRest výrazně zvýšil zisk v roce 2021, kdy se meziročně téměř ztrojnásobil na zhruba 303 milionů korun. V roce 2021 poprvé překročila průměrná transakce v restauracích společnosti 200 korun. Od roku 2017, tedy za pět let, se zvýšila o 70 procent. Od stejného roku vzrostly tržby o více než 93 procent.

Zákazníci restaurací společnosti loni zaplatili 27 881 účtů, o více než 5900 více než v roce 2021. Meziročně je to růst o 27 procent. Podobný jako loňský počet transakcí společnost zaznamenala v roce 2019 před vypuknutím pandemie koronaviru a následným uzavíráním provozoven.

Společnost AmRest loni provozovala 119 restaurací KFC, 33 podniků Burger King a 16 restaurací Pizza Hut. Uvádí, že pro restaurace KFC dováží kuřecí maso čtyřikrát týdně. Odebírá ho od Vodňanské drůbeže z holdingu Agrofert a společnosti Drůbežářský závod Klatovy.

Majitel mlékáren Kunín a Klatovy loni téměř zčtyřnásobil zisk

Ekonomika

Burger King se zaměřuje hlavně na hamburgery z hovězího masa. Nabízí i produkty z rostlinných alternativ masa, nazývá je plant based výrobky. Pizza Hut je řetězec zaměřený podle společnosti na italsko-americkou kuchyni. Kromě pizzy prodává grilované kuřecí maso. V ČR funguje jako síť restaurací, které jsou často v obchodních centrech, a jako podniky zaměřující se hlavně na rozvoz.

Ceny v řetězcích rychlého občerstvení loni reagovaly na růst inflace a nákladů firem. Kromě KFC zvyšoval ceny i McDonald's, který například od začátku loňského roku třikrát upravil cenu jednoho z nejrozšířenějších produktů společnosti, burgeru Big Mac. Loni v lednu stál 89 korun, za rok cena vzrostla na 99 korun a aktuální doporučená cena na webu společnosti je 105 korun.

Rusové už si opět pochutnávají na smaženém kuřeti z Kentucky. Vše je při starém, změnili jen značku

Ekonomika

Reklama

Související témata:
Burger king

Výběr článků

Načítám