Hlavní obsah

Poprvé od pandemie se prodej hraček v Británii zvýšil

Lego a Pokémoni. Tohle byli ve Velké Británii asi největší tahouni prodejnosti. Zájem o hračky od pandemie covidu-19 až do letoška klesal. Současný zvýšený zájem souvisí podle analytiků s tím, že hračky dokážou oslovit nejen děti, ale i dospělé.

Foto: Lego

Plně pojízdné vozy F1 postavené ze stavebnice Lego

Článek

„Produkty, které si v současné době vedou opravdu dobře, tedy Lego a Pokémoni, jsou ty, které mají mezigenerační přitažlivost,“ citovala BBC Melissu Symondsovou, ředitelku výzkumné společnosti Circana, která sleduje prodej hraček.

Tržby britských hračkářů se v září meziročně zvýšily o šest procent. A to také díky hračkám, které kupující znali z filmů, třeba zubatého modrého mimozemšťana Stitche. Velkou oblibu má stále Formule 1, která letos slaví 75. výročí.

Podle britského zpravodajského deníku Independent oborníci z oboru odhalili své předpovědi pro nejprodávanější hračky letošních Vánoc, v čele s prasátkem Peppou, panenkami Wicked a závodními vozy Formule 1 od Lega a Hot Wheels.

Stále ovšem platí, že segment takzvaných chytrých hraček, tedy těch digitálních či mobilních, roste výrazně rychleji.

Společnost zaměřená na průzkum trhu a konzultační služby Spherical Insights očekává, že velikost globálního trhu s hračkami připojenými k internetu do roku 2033 překročí 20,39 miliardy dolarů, 424 miliard Kč.

Výběr článků

Načítám