Hlavní obsah

Polská inspekce viní Kaufland z porušování zákona

– POLSKO

Polská obchodní inspekce obvinila tamní obchodní řetězec Kaufland z porušování pracovních předpisů. Obchod podle inspekce neplatil zaměstnancům za přesčasy a za práci v noci a mnohdy ani nevedl evidenci přesčasů. Nedostatky byly i v pracovních smlouvách.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Omezení prodejní doby by postihlo nejvíc hypermarkety a suopermarkety.

Článek

Inspektoři polské pracovní inspekce během února zkontrolovali celkem 63 hypermarketů ze sítě Kaufland. Zjistili, že například zaměstnanci 26 obchodů nedostávali zaplaceno za práci v noci, ve 29 případech pak firma svým lidem neproplácela přesčasy. "V každém z obchodů, kde se objevila nějaká pochybení, se budou kontroly opakovat," řekl Tomasz Gdowski Státní pracovní inspekce

Inspektoři podali státnímu zastupitelství pět podnětů, které se týkají vedoucích pracovníků hypermarketů. Je ale možné, že právníci podají žaloby na vedení firmy.

Podle představitelů Kauflandu zjištěné nedostatky vyplývaly ze způsobu organizace práce. "Ve společnosti fungoval systém, který si nevyžadoval evidenci nadčasových hodin. Systém se ale již začal měnit," uvedl zástupce firmy Marcin Knapek.

Žena vysoudila 270 tisíc

Kaufland není první obchodní sítí, která v Polsku čelí obvinění z porušování pracovních předpisů. Letos v lednu se polská prokuratura začala zajímat rovněž o maloobchodní řetězec Jeronimo Martins, který provozuje síť obchodů Biedronka. I v tomto případě se totiž objevila podezření, že firma přetěžuje své zaměstnance.

Polský soud nedávno rovněž přiznal bývalé zaměstnankyni Biedronky odškodné, v přepočtu asi 270 000 korun, za odpracované přesčasy. Po tomto verdiktu chtějí podat žaloby i další zaměstnanci řetězce.

Kromě chybějící evidence přesčasů nutili údajně vedoucí obchodů své podřízené, aby těžká, někdy až tunu vážící břemena, převáželi pouze na ručních vozících.

V ČR řetězce čelí podezření z klamání zákazníků

Obchodní řetězce jsou v centru pozornosti v i České republice. Česká obchodní inspekce je průběžně prošetřuje a zjistila už stovky pochybení. Řetězce nejčastěji klamou zákazníky, ceny na regále je jiné než ta, která je následně účtovaná u pokladny nebo u výrobků chybí návody v českém jazyce. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám