Hlavní obsah

Po dálnici z Ústí do Drážďan už od konce roku

Novinky, Rudolf Prchal

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Z Ústí nad Labem do Drážďan budou moci řidiči od konce roku jezdit po dálnici. Právu to v pátek potvrdil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Hoření.

Článek

Zprovoznění tohoto úseku uvítají zejména například obyvatelé Dubí na Teplicku, kde by se měl snížit počet kamiónů, které se denně v nekonečné šňůře sunou k hraničnímu přechodu Cínovec-SRN. Naopak kvůli chybějícímu úseku dálnice D 8 přes České středohoří se dopravního kolapsu obávají lidé z obcí mezi Lovosicemi a Ústím.

V týdnu před Vánocemi bude zprovozněna trasa z krajského města k česko-německé státní hranici dlouhá 23,4 kilometru. "Pokud nenastanou nečekané komplikace, nebude problém s dodržením termínu, a to ani na německé straně," potvrdil Alois Lichnovský z ŘSD, které je investorem stavby.

Dělníci nyní dokončují stavební úpravy a postupně osazují trasu značkami. V tunelech se zkouší bezpečnostní prvky, jako je ovládání ventilace či indikace kouře. Připravuje se také řídící centrum, které bude v Řehlovicích na Ústecku.

Celá v roce 2010

Chybějící sedmnáctikilometrový úsek dálnice D 8 přes České středohoří by se podle Lichnovského mohl začít stavět příští rok. Investor již požádal o vydání stavebního povolení. Pokud by ho získal, mohlo by se začátkem roku 2007 stavět. Celou dálnici od česko-německých hranic až do Prahy by řidiči mohli využívat od roku 2010.

Náhradní trasa přes České středohoří povede směrem k hranicím přes silnici I/8 z Lovosic na Teplice, kde se před vjezdem do města uhýbá k dálnici. Do vnitrozemí by řidiči nákladních aut měli jezdit přes Ústí a silnici I/30 podél Labe. "Chtěli bychom tak nechat vždy jeden směr alespoň částečně průjezdný kvůli případným komplikacím v dopravě," vysvětlil Lichnovský.

Obyvatelé obcí se obávají, že v případě nějaké sněhové kalamity nebo dopravní nehody budou obě trasy neprůjezdné. Odborníci očekávají navýšení dopravy až o 40 procent. "V případě nehody na trase do Ústí se zcela jistě dopravnímu kolapsu nevyhneme. Ekologické iniciativy brzdící dostavbu dálnice nám tak velmi zkomplikují život," konstatoval roztrpčeně tajemník lovosické radnice Václav Kubíček.

"K zahlcení Ústí kamiónovou dopravou nedojde, na dálnici budou podle slibu ministra dopravy Aleše Řebíčka (ODS) umístěny moderní tabule informující o aktuální dopravní situaci a zároveň budou navrhovat ideální trasy na průjezd Českým středohořím," řekl Právu pracovník kanceláře ústeckého primátora Milan Knotek.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám