Článek
Prazdroj naposledy zvyšoval ceny loni v prosinci. Nový ceník pro odběratele podle Marečka zohledňuje vyšší vstupní náklady na suroviny a energie. Průměrné tříprocentní zvýšení cen přibližně odpovídá inflaci.
Nové ceny konkrétních produktů firma neuvedla.
Úprava se podle generálního ředitele Plzeňského Prazdroje Douga Brodmana dotkne především lahvového piva, u kterého pivovar cenu v posledních několika letech měnil jen mírně. „Český pivní trh se mění, klesá konzumace čepovaného piva v restauracích, které jsou pro českou pivní kulturu typické a vytvářejí její unikátnost,“ připomněl Brodman.
Dražší lahvové pivo prý podpoří ekonomiku
Podle něj chce Prazdroj podpořit segment pohostinství, který zaměstnává řadu lidí a přispívá k rozvoji celé české ekonomiky. „Věřím tedy, že odběratelé uvítají fakt, že u nejoblíbenějších velikostí sudů s pivem Gambrinus a Radegast zachováváme stejnou cenu,“ dodal šéf Prazdroje.
Plzeňský Prazdroj, člen druhé největší světové pivovarnické skupiny SABMiller, prodal loni v Česku a na 50 zahraničních trzích přes 9,9 miliónu hektolitrů piva, meziročně o jedno procento více. Na domácím trhu uplatnila pivovarská skupina 6,9 miliónu hektolitrů piva, což bylo meziročně o 0,1 procenta více.