Článek
InBev potvrdil, že by prodej mohl zahrnovat značky Grolsch a Peroni, píše BBC. Že by měl být na prodej i konkrétně Prazdroj zahraniční média neuvádějí.
"SABMiller byl informován o záměru společnosti AB InBev vyhodnotit prodej několika evropských prémiových značek SABMilleru," uvedl dnes SABMiller. "Jakýkoliv prodej bude podmíněn tím, že AB InBev převezme firmu SABMiller," dodal podnik.
| Evropské značky SABMiller |
|---|
| Pilsner Urquell, Šariš Brewery, Velkopopovický Kozel, Radegast, Nastro Azzurro, Peroni, Tyskie, Topvar, Ursus, Dreher, Grolsch a Lech. |
InBev minulý měsíc předložil oficiální nabídku na koupi SABMilleru za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 biliónu korun). Obě firmy se na spojení předběžně dohodly již v říjnu. [celá zpráva]
| Přehled deseti největších pivovarů světa podle výstavu piva | |||
|---|---|---|---|
| Pivovar | Země (sídlo) | Výstav (v mil. hektolitrů) | Podíl na trhu v % |
| AB InBev | Belgie | 399 | 21,0 |
| SABMiller | Británie | 246 | 9,6 |
| Heineken | Nizozemsko | 181,3 | 9,3 |
| Carlsberg | Dánsko | 122,8 | 6,3 |
| CR Snow | Čína | 118,4 | 6,0 |
| Tsingtao | Čína | 76,2 | 3,9 |
| Molson-Coors | USA/Kanada | 59,0 | 3,0 |
| Yanjing | Čína | 53,1 | 2,7 |
| Kirin | Japonsko | 46,6 | 2,4 |
| Castel Group | Francie | 31,7 | 1,6 |
Akvizice, kterou ještě musejí schválit regulátoři, by mohla být jednou z největších fúzí v historii. Panují však obavy, že nově vzniklá společnost bude mít příliš dominantní postavení na evropském trhu prémiových piv.
| Nejznámější značky AB InBev |
|---|
| Budweiser, Corona, Stella Artois, Beck's, Hoegaarden, Leffe |
Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.
SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

