Hlavní obsah

Pfizer získal díky vakcíně skvělou reputaci. Je čtvrtou nejobdivovanější firmou na světě

Výroba úspěšné vakcíny proti covidu-19 vynesla farmaceutické firmě Pfizer nejen zisk, ale i prestiž. V současnosti je čtvrtou nejobdivovanější společností na světě. Vychází to z ankety ekonomického magazínu Fortune, který každoročně tento žebříček sestavuje.

Foto: ČTK

Logo Pfizeru

Článek

Pouze technologičtí giganti, první Apple následovaný druhým Amazonem a třetím Microsoftem, mají mezi globálními korporáty lepší reputaci než Pfizer, ukázaly výsledky ankety.

V té se Fortune ptal celkem 3740 vedoucích pracovníků a ředitelů firem a analytiků z 52 různých odvětví. Do konečného hodnocení se promítlo celkem devět různých kritérií: od investiční hodnoty, kvality vedení společnosti a jejích produktů, až po společenskou odpovědnost či schopnost přilákat talentované pracovníky.

„Zatímco globální pandemie dokulhala už do svého třetího roku, tak společnosti v předních liniích zdravotní bitvy získaly nový respekt. Společnost Pfizer, spoluvýrobce jedné z nejúčinnějších vakcín proti covidu-19, se probojovala až na čtvrté místo a poprvé za 16 let se objevila v našem All-Star seznamu (50 nejobdivovanějších firem, pozn. red.),“ píše Fortune na svých webových stránkách.

Doposud byl Pfizer v tomto žebříčku nejlépe na 12. příčce. Bylo to v roce 2002, tedy čtyři roky potom, co byla schválena jeho dnes již legendární modrá pilulka na mužskou potenci Viagra. Podle serveru Axios se jedná o velký úspěch nejen pro Pfizer, ale také pro celý farmaceutický průmysl vzhledem k tomu, že v posledním předpandemickém roce 2019 byl na tom tento sektor z pohledu reputace nejhůře v historii.

Pfizer loni zvýšil čistý zisk o 140 procent

Ekonomika

Zároveň ale Axios upozorňuje, že žebříček je sestaven na základě názorů ředitelů a analytiků, nikoliv veřejnosti, jejíž část je i přes úspěšnou prevenci proti covidu-19 vůči vakcíně skeptická. Podle průzkumu neziskové organizace Kaiser Family Foundation, který probíhal loni na podzim, je osm z deseti Američanů přesvědčeno, že největší podíl na celkové ceně léků na předpis má marže farmaceutických firem, a nikoliv náklady na výzkum a vývoj nebo reklama.

V žebříčku deseti nejobdivovanějších firem se dále umístily například zábavní konglomerát Walt Disney (5. místo), kavárenský řetězec Starbucks (8. místo) či streamovací služba Netflix (9. místo). Ve druhé desítce pak skončil další výrobce úspěšné vakcíny proti covidu-19, firma Johnson & Johnson, jež obsadila 17. příčku.

Reklama

Výběr článků

Načítám