Článek
Pro výplatu náhrad vkladů šli lidé od roku 1995 dosud ve 20 případech zkrachovalé finanční instituce. „Podle dat z ledna letošního roku využívá bankovní identitu 4,65 milionu lidí a jejich počet stále roste. Proto jsme pro příští výplaty náhrad vkladů zavedli možnost požádat o výplatu náhrady i online, a to s využitím bankovní identity,“ uvedla výkonná ředitelka Garančního systému Renáta Kadlecová.
Půjde podle ní o další z možností, jak si peníze vyzvednout. Stále budou mít i možnost osobní návštěvy pobočky vyplácející banky, korespondenční žádosti či zplnomocnění třetí osoby.
Lidé s trvalým pobytem v Česku a se zřízenou bankovní identitou budou mít možnost vyřídit si a převzít náhradu online. Této služby budou moci využít také klienti Komerční banky, kteří mají zřízenu službu KB klíč.
O všech způsobech převzetí náhrady vkladů, termínu výplat a také o celkové částce k výplatě budou klienti padlé finanční instituce informováni doporučeným dopisem, který jim Garanční systém zašle na adresu trvalého pobytu, jak ho eviduje daná finanční instituce.
Bankovní identita slouží k ověřování totožnosti a přihlašování nebo pro zaručené podepisování v online prostředí. Využívat ji mohou klienti internetového bankovnictví. Od letošního roku ji poskytuje všech jedenáct bank zaměřených na běžné občany.