Článek
Evropská komise v dubnu navrhla, aby automobilky vykazovaly emisní cíle za tři roky místo každoročně, to by jim umožnilo vyhnout se v letošním roce placení pokut.
Podle Kupky by případná revize emisní politiky pro automobilový průmysl měla být dojednána letos ve druhém pololetí.
Česko bude prosazovat, aby se emisní cíle průměrovaly za delší období, zároveň také bude chtít, aby EU ustoupila od návrhu na zavedení povinného podílu elektromobilů ve firemních flotilách.
Ministr se opětovně vymezil proti navrženému zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory po roce 2035.
„Tuhle regulaci nepotřebujeme. Bude to vývoj technologie, co rozhodne, co si budou lidé kupovat,“ řekl. Podle něj je třeba prosazovat technologickou neutralitu, a ne pouze elektromobily. Za zásadní považuje, aby spotřebitelé měli k dispozici kvalitní a dostupná vozidla.

Kupka nicméně podporuje plány na posilování dobíjecí infrastruktury. Podle něj je to třeba nejen kvůli majitelům elektromobilů, ale i s ohledem na mezinárodní dopravu. Česko se podle ministra také hlásí k záměru budovat v EU továrny pro vývoj a výrobu baterií.
Podle ministra dopravy také stát chystá další zvýšení sazeb mýta pro nákladní dopravce. Příjmy státu by měly vzrůst o půl miliardy korun za rok.