Hlavní obsah

Dražba autovraků přilákala do Liberce i zájemce z daleka. Po autech se jen zaprášilo

3:25
3:25

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Na 13 tisíc se z vyvolávací ceny 500 korun vyšplhala při dražbě odtažených aut v Liberci cena Škody 120 z roku 1988. Bílá škodovka byla jedním z největších lákadel dražby vraků, jichž město nabídlo celkem šestnáct. Všechny se povedlo prodat za vyšší cenu než vyvolávací, která v součtu činila 17 600 korun. Celkem zájemci zaplatili 64 800 korun.

V Liberci dražili vraky aut, bitva se strhla o Škodu 120Video: Blanka Freiwilligová, Novinky

Článek

Kromě historické škodovky se v nabídce objevila auta i mnohem mladšího data výroby a různých značek, například Volvo, Fordy, Opely či Citroëny. Zájem byl o octavie a to hlavně kvůli náhradním dílům.

„Dražba byla velice úspěšná. Prodali jsme všechna vozidla a většinu za násobek nejnižšího podání. Myslím si, že magistrát bude spokojený,“ zhodnotil průběh aukce licitátor Petr Polanský, který následně uvedl, že aukce vraků zpravidla není příliš výdělečná, neboť náklady spojené s odtahem aut z ulic a následně jejich parkováním na vyhrazeném místě jsou většinou vyšší, než jsou pak výnosy z jejich prodeje.

Foto: Blanka Freiwilligová, Novinky

Dražit přijeli lidé z různých míst republiky.

Dražbu aut pořádal Liberec už počtvrté a zájem je mezi kupujícími rok od roku větší a neváhají přijíždět i ze vzdálenějších míst republiky. Například z Kutné Hory dorazil Lukáš Dudla, který vážil cestu výhradně kvůli aukci. Koupil Citroën C5 z roku 2010, za který zaplatil 11 tisíc korun. Jeho vyvolávací cena byla dva tisíce korun.

„Byla to víceméně hraniční částka, kterou jsem chtěl investovat do tohohle vozidla. Ještě jsem přemýšlel nad jedním vozidlem, ale v rámci osobní prohlídky mi nedávalo smysl,“ vysvětlil Dudla.

Foto: Blanka Freiwilligová, Novinky

Licitátor Petr Polanský považuje dražbu za vydařenou. Prodaly se všechny vozy.

Nabízené vozy jsou totiž většinou uzamčené a nezřídka sloužily původně jejich majitelům jako pouliční obydlí, a tak bývají plná odpadu, jsou v nich spací pytle, peřiny, ale i pozůstatky po vykonané potřebě. Uvnitř se dají najít i další poklady - třeba stará rádia, nabíječky na telefony, nářadí, oblečení a mnohé další. Ani to ale kupující neodradí.

„Jsem přesvědčen o tom, že se povede auto znovu zprovoznit a dát do pořádku tak, aby bylo pro nějakého dalšího majitele zase prospěšné. Ještě dneska se k tomu pokusím vyrobit klíč, s tím, že by se do dvou dnů odvezlo. Potom bude technická prohlídka, následné opravy a potom nejspíš následný prodej,“ popsal své plány Dudla, který se živí zmíněnou výrobou autoklíčů.

Foto: Blanka Freiwilligová, Novinky

V nabídce bylo šestnáct autovraků odtažených z ulic města.

Spokojený odcházel z aukce i Karel Šulc z Hejnic, který nakonec vydražil šest autovraků.

„Mám ekologickou likvidaci, a tak je rovnou zlikviduji. Mně se to vyplatí. Něco využiji na náhradní díly a něco na kila. Za ty roky, co to děláme, už to máme v ‚merku‘ a vyplatí se to,“ vysvětlil Šulc, který se likvidaci autovraků věnuje přes dvanáct let. Aukce objíždí pravidelně, kdy se někde objeví a většinou neodjíždí s prázdnou. „Čím víc aut, tím větší kšeft,“ dodal.

Foto: Blanka Freiwilligová, Novinky

Za nejvyšší cenu se prodala Škoda 120 z roku 1988.

Největší bitva se strhla o již zmíněnou Škodu 120, která se nabízela až v samotném závěru dražby. Nakonec ji vybojovala jediná žena účastnící se aktivně dražby. Co s vozidlem hodlá podniknout, ale prozradit nechtěla.

Vozy město v aukci nabízí zpravidla za třetinu odhadní ceny. Po odtažení z ulice na odstavné parkoviště se nikdy násilně neotvírají, neboť až do okamžiku vydražení stále patří původnímu zapsanému majiteli. Vlastníky po odtažení vždy magistrát obesílá a pokud o ně neprojeví zájem, jsou nabídnuta v dražbě. Letos jich bylo šestnáct, v předchozích letech se touto cestou povedlo prodat celkem 35 aut, vloni se objevily v nabídce i návěsy od kamionů.

Výběr článků

Načítám