Hlavní obsah

Česká pošta přestala od října vyřizovat žádosti o většinu dávek

Zavedení nové superdávky přineslo změny. Česká pošta přestala od října vyřizovat pro úřad práce žádosti o většinu sociálních dávek. Příjem žádostí o superdávku pošta po dohodě s úřadem práce umožní až v průběhu příštího roku. V současnosti tak lze na poštách vyřídit pouze žádost o rodičovský příspěvek nebo agendu zaměstnanosti.

Foto: Česká pošta

Ilustrační foto

Článek

Od října zavedená superdávka zahrnuje přídavek na dítě, příspěvek na bydlení, příspěvek na živobytí a doplatek na bydlení. „Jednotlivé dávky už nebudou poskytovány samostatně a nelze je tím pádem administrovat na poštách,“ uvedl v pátek mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Česká pošta dosud poskytovala služby úřadu práce na všech pobočkách s přepážkami Czech POINT, tedy na zhruba 750 z 2 900 pošt. Na těchto poštách zajišťovala asistenci při podání žádostí v rámci klientské zóny Jenda, tedy žádosti o rodičovský příspěvek, příspěvek na bydlení, přídavek na dítě, žádosti o zprostředkování zaměstnání a žádosti o podporu v nezaměstnanosti. Pilotní projekt pošty a úřadu práce odstartoval loni v červnu v Liberci.

Výběr článků

Načítám