Článek
„Pro přepravní náklady je samozřejmě obrovský rozdíl, jestliže litr nafty stojí 35 nebo 28 korun. Když bude tento trend příští měsíce pokračovat, půjdou dolů i ceny, které účtujeme svým zákazníkům,“ sdělil Právu Petr Vlček, generální ředitel logistické skupiny CS Cargo.
Stejně opatrný je Radim Jančura, majitel jednoho z největších tuzemských autobusových dopravců Student Agency. „Na změny v cenách nafty nikdy nereagujeme okamžitě. Pokud nafta opět nezdraží, mohli bychom jízdné opravdu snížit, avšak nejdříve v březnu 2009,“ řekl Právu Jančura.
Jiné je to však v městské hromadné dopravě. Ta bez ohledu na lacinou naftu buď vůbec nezlevní, nebo dokonce od 1. ledna ještě podraží. Například v Brně městští radní v tomto týdnu rozhodli, že roční jízdenka pro dospělého stoupne v MHD z nynějších 3700 na 4430 Kč. Ve Frýdku-Místku zdraží jízdenka ze sedmi na deset korun.
Cestování podraží i cestujícím Českých drah (ČD), přestože řada vlaků jezdí na naftu. Od 14. prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, zvednou ČD ceny jízdenek a zákaznických karet v průměru o 7,5 %.
Natural i za 23,50 koruny
Řidiči mohou výběrem pumpy výrazně ušetřit, a to až několik korun na litru benzínu. O tři koruny levněji, než je celorepublikový průměr, mohli včera tankovat u plzeňské čerpací stanice Tank Ono na Domažlické, kde litr Naturalu 95 stál 23,50 Kč.
Za tutéž cenu se prodával i na pumpě v Milovicích na Jičínsku, litr nafty tam stál 26,50 Kč.