Hlavní obsah

Čekat na balík doma už Čechy nebaví, ukázal průzkum

1:39
1:39

Poslechněte si tento článek

Zatímco ještě před pár lety bylo běžné čekat doma na kurýra, dnes zákazníci v Česku dávají přednost tomu, když mají vyzvednutí balíčku pod kontrolou. Už 70 procent českých zákazníků preferuje doručení do výdejního boxu nebo výdejního místa. Podobná situace je i v sousedních zemích, ukazuje mezinárodní průzkum.

Foto: Ox Point

Výdejní a odesílací boxy v obci Zlosyň na Mělnicku

Článek

Pouze méně než třetina Čechů dává u balíčku přednost doručení domů, vyplynulo z letošního průzkumu trendů v e-commerce pro společnost DHL.

Podobná situace je i v dalších zemích regionu – na Slovensku preferuje doručení mimo domov 72 procent zákazníků, v Maďarsku 64 a v Polsku 67 procent.

„Lidé si stále častěji vybírají možnost, kdy si zásilku vyzvednou tehdy, kdy se to hodí jim,“ řekl Novinkám Ondřej Luštinec, mluvčí společnosti Packeta, které patří jeden z největších tuzemských provozovatelů boxů a výdejen Zásilkovna.

Doručení mimo domov je nejen pro mnohé praktičtější, ale i levnější. Podle dat společnosti Packeta zahrnujících 188 největších e-shopů vychází doručení na adresu v průměru o 44  procent dráž než doručení do výdejního místa nebo boxu.

Z průzkumů vyplývá, že Češi online nejčastěji nakupují elektroniku, oblečení, vybavení domácnosti, kosmetiku a obuv.

Výdejních boxů v Česku dál přibývá. Města jako například Praha či Olomouc se snaží pro umístění boxů nastavit pravidla, aby nepřekážely chodcům nebo nebyly „nalepené“ na sousoší, jak se nedávno stalo třeba v Hradci Králové.

V tuzemsku vyrábí výdejní boxy například firma Ox Point z Pelhřimova nebo BlockBox z Hranic na Přerovsku.

Anketa

Kam si nejčastěji necháváte posílat balík?
Domů
11,3 %
Do práce
2,9 %
Na výdejní místo
25,6 %
Do výdejního boxu
60,2 %
Celkem hlasovalo 5715 čtenářů.

Výběr článků

Načítám