Článek
Pouze méně než třetina Čechů dává u balíčku přednost doručení domů, vyplynulo z letošního průzkumu trendů v e-commerce pro společnost DHL.
Podobná situace je i v dalších zemích regionu – na Slovensku preferuje doručení mimo domov 72 procent zákazníků, v Maďarsku 64 a v Polsku 67 procent.
„Lidé si stále častěji vybírají možnost, kdy si zásilku vyzvednou tehdy, kdy se to hodí jim,“ řekl Novinkám Ondřej Luštinec, mluvčí společnosti Packeta, které patří jeden z největších tuzemských provozovatelů boxů a výdejen Zásilkovna.
Doručení mimo domov je nejen pro mnohé praktičtější, ale i levnější. Podle dat společnosti Packeta zahrnujících 188 největších e-shopů vychází doručení na adresu v průměru o 44 procent dráž než doručení do výdejního místa nebo boxu.
Z průzkumů vyplývá, že Češi online nejčastěji nakupují elektroniku, oblečení, vybavení domácnosti, kosmetiku a obuv.
Výdejních boxů v Česku dál přibývá. Města jako například Praha či Olomouc se snaží pro umístění boxů nastavit pravidla, aby nepřekážely chodcům nebo nebyly „nalepené“ na sousoší, jak se nedávno stalo třeba v Hradci Králové.
V tuzemsku vyrábí výdejní boxy například firma Ox Point z Pelhřimova nebo BlockBox z Hranic na Přerovsku.