Článek
S předpokládanými komplikacemi v sesuvném území se zhotovitel vypořádal rychleji, než počítal. Bourat se kvůli stavbě nemuselo, přeložka respektuje původní trasu silnice a vyrovnává řadu nynějších protisměrných zatáček.
„Z mostu, který bude dlouhý 360 metrů, zbývá dokončit zhruba 80 metrů hrubé stavby,“ řekl novinářům stavbyvedoucí Karel Dittrich s tím, že nosná konstrukce bude hotová zřejmě do konce srpna.

Most na obchvatu Žíželic bude dlouhý 360 metrů, zbývá z něj dokončit zhruba 80 metrů.
Na ni naváže zhruba tříkilometrový úsek silnice. Jeden ze svahů spadá do sesuvného území. „K tomu bylo uzpůsobeno i zakládání nejen mostu, ale i opěrných zdí,“ poznamenal správce stavby Zdeněk Zálešák a doplnil, že piloty jsou asi 30 metrů hluboko.
Obchvat za zhruba 780 milionů korun po zprovoznění odlehčí a zrychlí obyvatelům Žíželic dopravu na silnici mezi Mostem a Plzní, na které jsou tři velká údolí, v nichž leží obce Velemyšleves, Žiželice a Plasy.
„Obzvlášť v Plasech je to pro kamiony těžko sjízdné,“ uvedl Dittrich a připomněl, že přemostění u Velemyšlevsi bylo dokončeno před několika lety, obchvat Žíželic bude ještě letos a u Plasů se začíná stavět.

Most na obchvatu Žiželic bude dlouhý 360 metrů, zbývá z něj dokončit zhruba 80 metrů.
Poté, co stavaři obchvat Žiželic dokončí, napojí se na něj motoristé přes přípojku. Přes obec už neprojedou.
Obchvat je první velkou investiční akcí v Ústeckém kraji, kterou chomutovská správa Ředitelství silnic a dálnic nechává stavět metodou Design and Build - navrhni a postav. Znamená to, že vybraný projektant silnici také postaví.