Hlavní obsah

Obec se zbaví serpentin, nahradí je tunel pod zámkem

Střední Čechy

Začne hloubení tunelu pod zámkem. Správci silnic vybrali firmu, která postaví obchvat obce Jizerní Vtelno na Mladoboleslavsku. Nová silnice povede částečně tunelem, který vznikne v kopci pod zámkem Stránov, přímo pod příjezdovou cestou k němu.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Provoz nákladních aut v obci Jizerní Vtelno. Kamiony se tu těžko proplétají.

Článek

„Stavbu chceme zahájit v první polovině roku 2025 a do provozu bychom celý obchvat chtěli uvést do tří let,“ potvrdil blížící se velkou akci mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý.

Foto: ŘSD

Vizualizace jednoho z portálů tunelu pod zámkem Stránov

Stávající hlavní silnice mezi Mladou Boleslaví a Mělníkem vede centrem obce a kroutí se mezi zdejšími domy. V úzkých serpentinách se kolem sebe těžko prosmýknou dvě osobní auta, kamiony se tady složitě vyhýbají a čekají ve frontách na průjezd. O tom, že se občas nevešly, svědčí otlučené zdi domů. Ještě zhruba tři roky do ukončení stavby a zprovoznění obchvatu budou muset místní strpět hustý provoz aut.

Foto: ŘSD

Mapa s budoucím obchvatem a tunelem u obce Jizerní Vtelno na Mladoboleslavsku

Obchvat dlouhý 1285 metrů se obci zcela vyhne. Naváže pod zámkem na stávající silnici I/16, kde ve svahu vznikne i portál do tunelu. Kvůli stoupání zde budou dva jízdní pruhy ve směru na Mělník, jeden v opačném směru. Samotný tunel bude dlouhý 270 metrů. Pro zachování příjezdu k zámku a do osady Stránov bude zřízena půl kilometru dlouhá místní přístupová cesta.

„Stávající přístup historickou zdí bude dočasně po dobu výstavby tunelu zrušen a nahrazen provizorní komunikací, ale po zasypání tunelové trouby bude cesta postavena v původním rozsahu, tedy k objektu fary,“ upřesnil Veselý.

Do původního stavu bude vrácen i 4 metry široký chodník, který bude při stavbě tunelu přerušen. Ten má dál sloužit jako přístup pro pěší do osady Stránov a k zámku, případně pro vozidla rezidentů z přilehlých budov před historickou bránou.

Ředitelství silnic a dálnic původně odhadovalo cenu obchvatu na více než 922 milionů korun, nejvýhodnější nabídka jedné z osmi firem přihlášených do soutěže je 662 milionů korun. Kromě jednoho tunelu budou součástí stavby také dvě křižovatky, z toho jedna okružní.

Výběr článků

Načítám