Hlavní obsah

Kladno bude lemovat nový obchvat, který spojí dálnice D6 a D7

2:34
2:34

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Středočeský kraj

Více než pět kilometrů dlouhý obchvat plánují silničáři kolem největšího středočeského města Kladna, či spíše kolem jeho jihovýchodní části. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo pro stavbu územní rozhodnutí a začíná s výkupy pozemků.

Foto: ŘSD

Silnice I/61 nyní protíná Kladno, silničáři plánují obchvat, který se mu vyhne.

Článek

„V průběhu měsíce října 2025 a v následujících měsících budou vlastníkům dotčených pozemků rozeslány návrhy kupních smluv spolu se znaleckými posudky,“ potvrdil mluvčí ŘSD Jiří Veselý. Některé parcely se nebudou vykupovat, ale dělníci je na základě smluv jen dočasně zaberou v průběhu stavby. Následně je rekultivují a vrátí majitelům. Zahájení samotné výstavby obchvatu je podle Veselého naplánované do dvou let.

Nový obchvat by měl nahrazovat stávající silnici I/61, která je vedena průtahem přes obce Malé a Velké Přítočno a město Kladno. Provoz na tomto frekventovaném tahu, který slouží i jako propojka mezi dálnicemi D6 a D7, přináší obvykle negativní dopady na život a bezpečnost místních obyvatel. Protíná totiž hustě obydlenou kladenskou část Kročehlavy.

Foto: ŘSD

Mapa plánovaného jihovýchodního obchvatu Kladna

Návrh nové trasy vychází z mimoúrovňové křižovatky Unhošť u dálnice D6 a končí v napojení na stávající silnici I/61 na východní hranici města Kladna u křižovatky s ulicí Pražská. Obchvat se vyhne obcím Hřebeč, Dolany či Velké a Malé Přítočno, které budou na novou silnici napojeny okružními křižovatkami a přeložkami stávajících silnic nižších tříd.

„V rámci veřejné soutěže bychom chtěli vybrat zhotovitele stavby v roce 2027 a ještě v témže roce výstavbu zahájit. Uvést obchvat do provozu bychom pak chtěli v roce 2029,“ upřesnil termíny Veselý. Předpokládaná cena 5,2 kilometru dlouhé stavby je téměř 1,3 miliardy korun.

Zpoždění zatím pár let

Záměr projektu byl podle Ředitelství silnic a dálnic schválen už v létě 2015. Pak nastaly dohady o řešení křižovatek či protihlukových stěn a celý administrativní kolotoč včetně nutnosti vypracovat posouzení o vlivu stavby na životní prostředí (EIA). „Pro nás je to hodně významná stavba, která výrazně uleví městu. Tuším, že se v minulosti mluvilo o zprovoznění v roce 2026, takže zpoždění ještě není taková hrůza, bývá to horší,“ mínil primátor Kladna Milan Volf (Volba pro Kladno).

Veselý připustil, že úplně snadný průběh k realizaci ještě není zaručený. Krajský úřad už sice vydal územní rozhodnutí ale ještě se s ním nedá počítat. „Bylo podáno několik odvolání kvůli protihlukovým stěnám, takže rozhodnutí zatím nemohlo nabýt právní moci,“ uvedl Veselý.

Výběr článků

Načítám