Hlavní obsah

Lidé si pochvalují veterinární pohotovost v Karlovarském kraji, v příštím roce bude pokračovat

Karlovy Vary

Veterinární služba první pomoci bude v Karlovarském kraji pokračovat i v nadcházejících měsících. „Službu považujeme za smysluplnou, v návrhu krajského rozpočtu počítáme s jejím financováním i na příští rok,“ říká radní Jan Vrba.

Foto: Klára Fečková, Novinky

Veterináři během každé směny poskytli první pomoc přibližně třiceti domácím mazlíčkům

Článek

Veterinární služba první pomoci funguje v Karlovarském kraji od října letošního roku, poskytována je o víkendech a v době státních svátků v časech od 14.00 do 17.00 hodin. „Zpětná vazba od veterinářů i majitelů domácích mazlíčků je velmi pozitivní,“ říká o první fázi projektu krajský radní pro oblast životního prostředí Jan Vrba.

Ve druhé fázi by měla služba pokračovat nejméně do konce ledna. „V tomto období se budeme také snažit pro spolupráci získat ještě další veterináře,“ doplňuje Vrba.

Do pilotního projektu se zapojilo devět veterinářů, během každé směny poskytli první pomoc přibližně třiceti domácím mazlíčkům.

Služba se zaměřuje pouze na poskytování neodkladné péče. Někteří veterináři sice prováděli také další ošetření, prvotním cílem je ovšem zabránit zhoršení stavu zvířete, stabilizovat jeho životní funkce a zajistit přežití do doby, než se mu bude moci věnovat jeho ošetřující veterinář.

Klienti jsou ukáznění a ohleduplní

Že bylo zřízení takové služby zapotřebí, ukázal hned první víkend, během kterého veterinářky Klára Fečková a Kristýna Verheles ve své ordinaci Na Rolavě v Karlových Varech ošetřily devatenáct zvířecích pacientů a telefonické konzultace poskytly více než třem desítkám majitelů domácích mazlíčků.

„Všechny pacienty z první služby jsme zvládly ošetřit s vybavením, které máme k dispozici u nás v ordinaci, a velké většině jsme pravděpodobně ušetřily cestu na pohotovostní pracoviště v Plzni nebo v Praze. Klienti byli ukáznění a ohleduplní, řídili se pokyny sestřiček a doktorek, akceptovali víkendový příplatek a opravdu nikdo nepřijel s neakutním stavem,“ shodují se veterinářky.

Nedostatky spatřovaly snad jen v omezeném prostoru čekárny a ordinace. „Prodlužuje to čekání, ale s tím se bohužel nedá nic dělat,“ říkají. Pro zkrácení čekací doby je doporučováno nejprve do ordinace zatelefonovat a stav mazlíčka se sloužícím veterinářem zkonzultovat.

Výběr článků

Načítám