Článek
Technické řešení umožňuje zcela potlačit reklamu a nahradit ji varováním, přidat k reklamě ve smyčce opakující se text, případně kombinaci obou forem upozornění. K dispozici je aktuálně na 140 tramvajových a autobusových zastávkách.
„Připravili jsme uživatelsky intuitivní rozhraní, které odpovídá potřebám lidí, kteří se budou rozhodovat pod tlakem a v časové tísni. Cílem bylo, aby krizová zpráva mohla být nasazena rychle, bez složitého zaškolení,“ uvedl k systému radní pro infrastrukturu Michal Hroza (TOP 09). Systém musel být pro tuto možnost nově naprogramován.
Operační středisko krizového štábu je umístěno na Mariánském náměstí a kontinuálně v něm situaci ve městě sleduje pětice pracovníků, kteří jsou v kontaktu se složkami IZS i s dalšími dispečery. V případě potřeby mohou vybrat, ve kterých oblastech a v jaké formě by se mělo varování objevit.
„Díky této nové funkcionalitě máme v rukou další nástroj, jak okamžitě a cíleně informovat obyvatele i návštěvníky Prahy o mimořádných událostech, které mohou ovlivnit jejich bezpečí,“ řekl k novince primátor Bohuslav Svoboda (ODS).