Článek
Hřib, který po říjnových volbách odchází do Poslanecké sněmovny, vypíchnul několik konkrétních zlepšení v tranzitu metropole: „Například nové tramvaje na nových tratích v rámci budovaného tramvajového okruhu nebo Barrandovský most opravený o rok dříve. Každý se už mohl podívat do tunelů rozestavěného metra D a na jaře si bude možné zkrátit cestu přes nový Dvorecký most.“
Současně uvedl, že na místo náměstka chce rezignovat, až zastupitelstvo ve čtvrtek schválí rozpočet Prahy na nadcházející rok 2026.
„Už jsem se v jednom rozhovoru (pořad Novinek Politalk - pozn. red.) nechal slyšet, že bych pražské dopravě v současnosti a k tomu, co se nepodařilo udělat, dal známku jedna minus. A má to dobrý důvod, protože těch projektů, které se podařilo rozběhnout, je skutečně rekordní množství,“ prohlásil do funkce náměstka pro dopravu nastupující Jaromír Beránek (Piráti).
Ten chce pokračovat v digitalizaci. Z investic zmínil tramvajové trati do Malešic a na Václavském náměstí. Nakupovat se podle něj dál budou trolejbusy a bateriové autobusy. Chce také jednat o omezení individuální dopravy na obou březích Vltavy v Praze 1, tedy na Smetanově nábřeží a na Malé Straně.
„Pan náměstek Hřib si dnes na tiskovce složil účet, ale zapomněl dodat to hlavní – že ten účet je hluboko v mínusu. Metro D zaseklé, Libeňský most v totálním chaosu, Dvorecký most o více než rok zpožděn, Barrandovský most prodražený a uzavírky rozhozené tak, že doprava pod jeho vedením nefungovala pro řidiče ani pro cestující,“ oponoval zastupitel Tomáš Portlík (ODS).
„Složil účet, ale ten skutečný zamlčel: totální chaos v uzavírkách, zaseklé Metro D bez zhotovitele navazující etapy… A přesně tak si ho budou Pražané pamatovat — jako nejslabšího náměstka pro dopravu, jakého Praha kdy měla,“ dodala náměstkyně primátora pro oblast sociálních věcí Alexandra Udženija (ODS).

