Článek
Nebezpečné je například křížení s tamní odbočkou k obchodnímu centru na Černém Mostě. Další místo, kde hrozí nehoda, se nachází u sjezdu ke stejnojmenné stanici metra linky B, které musí jezdci na kole překonat, aby se mohli zařadit zpět do cyklopruhu.
Rizikově budovaná zóna, na kterou upozornil server Městem na kole, proto budí mezi cyklisty pozdvižení a strach místem jezdit. „Cesta do pekel je barvena dobrými úmysly… Pokud chce město (zcela správně!) snížit rychlost na komunikaci, ať to probůh nedělá pomocí cyklopruhů, naštve to řidiče i cyklisty,“ glosoval na síti X Auto*Mat, občanský spolek orodující za cyklisty i pěší v Praze.

Odbočka na obchodní centrum a fast food za stanicí metra Černý Most. Přímo skrze ni vede nový cyklopruh na Chlumecké.
Zvolené místo nekvitují ani dopravní experti, podle nichž se jedná o značně rizikový úsek. „Podle mého názoru je to nebezpečné. Odporuje to zásadám, které dává Evropská rada pro bezpečnost silničního provozu. Ta doporučuje, aby v místech, kde je povolená rychlost motorových vozidel 50 kilometrů v hodině a více, byli cyklisté odděleni nějakou fyzickou bariérou. Třeba i trávníkem,“ zmínil pro Novinky Roman Budský, dopravní expert z Týmu silniční bezpečnosti a někdejší šéf BESIP.
„Jezdí se tu opravdu svižně. Stačí horší rozhledové podmínky vlivem počasí nebo pokročilé denní doby. Slyšel jsem takovou zásadu, že když někdo něco takového navrhuje, tak si má říct, zda by v takovém úseku nechal jet svoje děti,“ dodal Budský.

Další riskantní místo se nachází před zastávkou metra B Černý Most. Jen ti nejodvážnější z cyklistů se odváží na novopečený cyklopruh podél Chlumecké.
A není jediný z řad specialistů, kdo sdílí tento pohled na nebezpečí v jedné z páteřních komunikací hlavního města. „Pro všechny účastníky provozu je tato část extrémně nebezpečná i náročná na pozornost, ačkoliv má všechny formální náležitosti,“ dodal pro Novinky Oldřich Kassl z pražské organizace BESIP.

Kdo může, se na kole nové cyklostezce spíše vyhýbá.
Magistrát hlavní města Prahy nicméně ubezpečuje, že byly diskutovány různé varianty a tato – jako nejlepší možná – byla vybrána na základě odborných diskusí. Nové cyklopruhy prý výrazně zvyšují bezpečnost a přehlednost zejména pro stávající uživatele.
„Jejich cílem není nahrazovat zcela novou a samostatnou infrastrukturu pro cyklisty. Vnímáme to jako výrazné zlepšení oproti dosavadnímu stavu,“ opáčil ve vyjádření mluvčí magistrátu Vít Hofman s tím, že v dlouhodobém výhledu pak vedení města sleduje postupné vybudování samostatné cyklotrasy propojující Černý most a Horní Počernice.

Cyklopruh v Chlumecké vede i podél konečné stanice metra B Černý most.
„Chápeme, že každé nové dopravní značení vyvolává řadu otázek… Pro lepší pochopení širšího kontextu a procesu, v jakém tato opatření vznikají, je důležité uvést i následující fakta. Technická správa komunikací je dle usnesení Rady hlavního města Prahy z let 2003 a 2016 jako městský investor vždy povinna prověřit možnost integrace cykloopatření,“ dodal mluvčí.