Hlavní obsah

Oprava mostu na Benešovsku značně zkomplikovala dopravu na D1

2:14
2:14

Poslechněte si tento článek

Střední Čechy

Až hodinová kolona se táhla během středy po dálnici ve směru z Prahy na Brno. Silničáři pokládali na mostě na 24. kilometru u Senohrab na Benešovsku vrchní asfaltovou vrstvu a svedli provoz jen do jednoho pruhu.

Rekonstrukce dálničního mostu Šmejkalka na dálnici D1 mezi Prahou a Brnem komplikuje dopravuVideo: Radek Plavecký, Novinky

Článek

Doprava začala hned od rána ve směru z metropole váznout. Auta se začala štosovat už těsně za Prahou. V opačném směru zůstal provoz ve dvou zúžených pruzích.

„Vozovka se připravuje na změnu režimu dopravy kvůli pokračující rozsáhlé rekonstrukci mostu Šmejkalka,“ vysvětlil příčinu středečního zúžení mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Doprava na dálničním mostě na 24. kilometru je omezená kvůli rekonstrukci.

Ze stávajícího mostu, který je nejstarším dálničním mostem v Česku a je chráněnou památkou, zbude kvůli nařízení památkářů jen artefakt připomínající historii stavby. „Zůstane jen původní oblouk,“ potvrdil Novinkám vedoucí stavebního úseku Radim Cihlář. Stavební firma musí vyměnit všechny pilíře i celou konstrukci nesoucí vozovku. Se snášením demolované konstrukce budou pomáhat dva mohutné šedesátimetrové jeřáby.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Rekonstrukce mostu Šmejkalka na 24. kilometru dálnice D1

Kvůli stavbě bude ještě minimálně dva roky omezen provoz na dálnici. Tak výrazně jako v průběhu středy už by ale doprava být omezená neměla. „Od čtvrtka se bude jezdit ve dvou zúžených pruzích v každém směru,“ uvedl Veselý. Jízdní pruhy ale budou po okrajích dálnice a uprostřed zůstane prostor pro stavební dělníky.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Dělníci pracují na rekonstrukci mostu Šmejkalka na 24. kilometru dálnice D1.

V tomto režimu se bude jezdit zhruba čtyři měsíce, tedy do září. Pak se začne s bouráním poloviny mostu, kde vedou pruhy na Prahu. „Doprava bude svedena do nového středu a do pásu na Brno, opět to budou dva pruhy v každém směru,“ ujišťoval Veselý.

Tato fáze by měla trvat zhruba rok, pak se strany vystřídají. Dělníci zbourají starou část směřující na Brno a řidiči už budou jezdit po nové polovině mostu. Všechno by mělo být kompletně hotové koncem roku 2027.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Rekonstrukce mostu Šmejkalka na 24. kilometru dálnice D1. Pomáhají tu dva šedesátimetrové jeřáby.

Mostu Šmejkala se někdy říká i Hitlerův most. Byl totiž navržen z příkazu německého vůdce, který chtěl už v roce 1939 stavět dálnici z Prahy na Kouřim, a bylo nutné překlenout hluboké údolí s potokem. Válka však nakonec stavbu přerušila a dokončen byl až v roce 1949. Při výstavbě první české dálnice byl přestavěn na dálniční a uveden do provozu s dálničním úsekem v roce 1977.

Výběr článků

Načítám