Článek
Doprava začala hned od rána ve směru z metropole váznout. Auta se začala štosovat už těsně za Prahou. V opačném směru zůstal provoz ve dvou zúžených pruzích.
„Vozovka se připravuje na změnu režimu dopravy kvůli pokračující rozsáhlé rekonstrukci mostu Šmejkalka,“ vysvětlil příčinu středečního zúžení mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý.

Doprava na dálničním mostě na 24. kilometru je omezená kvůli rekonstrukci.
Ze stávajícího mostu, který je nejstarším dálničním mostem v Česku a je chráněnou památkou, zbude kvůli nařízení památkářů jen artefakt připomínající historii stavby. „Zůstane jen původní oblouk,“ potvrdil Novinkám vedoucí stavebního úseku Radim Cihlář. Stavební firma musí vyměnit všechny pilíře i celou konstrukci nesoucí vozovku. Se snášením demolované konstrukce budou pomáhat dva mohutné šedesátimetrové jeřáby.

Rekonstrukce mostu Šmejkalka na 24. kilometru dálnice D1
Kvůli stavbě bude ještě minimálně dva roky omezen provoz na dálnici. Tak výrazně jako v průběhu středy už by ale doprava být omezená neměla. „Od čtvrtka se bude jezdit ve dvou zúžených pruzích v každém směru,“ uvedl Veselý. Jízdní pruhy ale budou po okrajích dálnice a uprostřed zůstane prostor pro stavební dělníky.

Dělníci pracují na rekonstrukci mostu Šmejkalka na 24. kilometru dálnice D1.
V tomto režimu se bude jezdit zhruba čtyři měsíce, tedy do září. Pak se začne s bouráním poloviny mostu, kde vedou pruhy na Prahu. „Doprava bude svedena do nového středu a do pásu na Brno, opět to budou dva pruhy v každém směru,“ ujišťoval Veselý.
Tato fáze by měla trvat zhruba rok, pak se strany vystřídají. Dělníci zbourají starou část směřující na Brno a řidiči už budou jezdit po nové polovině mostu. Všechno by mělo být kompletně hotové koncem roku 2027.

Rekonstrukce mostu Šmejkalka na 24. kilometru dálnice D1. Pomáhají tu dva šedesátimetrové jeřáby.
Mostu Šmejkala se někdy říká i Hitlerův most. Byl totiž navržen z příkazu německého vůdce, který chtěl už v roce 1939 stavět dálnici z Prahy na Kouřim, a bylo nutné překlenout hluboké údolí s potokem. Válka však nakonec stavbu přerušila a dokončen byl až v roce 1949. Při výstavbě první české dálnice byl přestavěn na dálniční a uveden do provozu s dálničním úsekem v roce 1977.