Hlavní obsah

Hnutí Pro Prahu se přetahuje o logo s Paroubkovým exporadcem

Právo, Jan Martinek
Aktualizováno

Hnutí Pro Prahu, které má ambice uspět v komunálních volbách, řeší problém: jejich logo, které zobrazuje srdce ve třech barvách, symbolizující trasy pražského metra, může do voleb použít jiné politické hnutí.

Foto: Michal Krumphanzl , ČTK

Zbyněk Passer s logem hnutí Pro Prahu ve tvaru srdce, které symbolizuje trasy pražského metra.

Článek

Logo vymyslel bývalý poradce expremiéra Jiřího Paroubka Petr Dimun, který vlastní public relations agenturu SPIN PR. A podle hnutí Pro Prahu jej odprodal jiné straně. Hnutí, které do voleb vede starosta Koloděj Zbyněk Passer, nyní zvažují žalobu za podvod. Dimun se ale hájí, že od passerovců nikdy nedostal za logo, ani za jinou práci, zaplaceno.

Foto: Petr Horník, Právo

Petr Dimun (vpravo) spolu s Jiřím Paroubkem a jeho manželkou Petrou na snímku z roku 2010

„S Petrem Dimunem a jeho agenturou jsme se před časem dohodli na ceně za návrh ideového konceptu (námětu) loga. Nyní se od médií dozvídáme, že se osobně Petr Dimun i přes naši dohodu pokusil námět loga předat jinému politickému subjektu. Takové jednání považujeme za krajně neseriózní. Naši právníci aktuální řeší, zda nedošlo k naplnění skutkové podstaty trestného činu podvodu,“ uvedl Zbyněk Passer v prohlášení, které poslal médiím.

Hnutí chce předběžné opatření

„Jednání Petra Dimuna považujeme za podvodné, a proto také zvažujeme podání předběžného opatření s cílem zakázat nakládání s naším současným logem jiným politickým či jakýmkoliv jiným subjektem,“ dodala předsedkyně hnutí Petra Venturová.

Dimun má ale jinou verzi. „S hnutím Pro Prahu, tehdy se ještě jmenovali Starostové pro Prahu, jsme začali spolupracovat už loni. Vymysleli jsme celou filozofii kampaně, včetně návrhu loga. Pak se jednání zadrhla, hnutí nám nic nezaplatilo. Sešel jsem se s panem Passerem a dohodli jsme se, že nebudou používat to, co nezaplatili,“ řekl Právu.

Za logo nezaplatili

Podle jeho slov pak jeho agenturu oslovil jiný pražský subjekt, kterému práva k logu odprodal.

„V květnu jsem ale uviděl první billboardy s naším logem, a vyzval jsem pana Passera, aby ho přestali používat. Měli jsme pak jednání, a pan Passer navrhl odkup loga za takzvané ,tužkovné´ 25 tisíc korun. Přišlo mi to jako naprosto skandální,“ řekl Právu Dimun, který po hnutí požadoval podle svých slov zhruba desetkrát vyšší částku.

„Když chytnete zloděje v samoobsluze, tak se také nehájí tím, že zboží má jinou výrobní hodnotu, než je jeho cena,“ dodal s tím, že má veškerou komunikaci s Passerovým hnutím schovanou.

Právo má k dispozici část mailové komunikace mezi agenturou SPIN PR a Hnutím Pro Prahu z června letošního roku. Z e-mailů vyplývá, že se obě strany přece jen nakonec dohodly: agentura dokonce hnutí poslala návrh smlouvy.

Opakuji, k podpisu smlouvy nedošlo, a my jsme se spojili s jiným subjektem,“ doplnil Dimun pro Právo.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám