Hlavní obsah

Dopravní peklo na silničním průtahu přes Břeclav potrvá rok a měsíc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tři měsíce příprav letos na podzim a poté deset měsíců stavby v následujícím roce. Ředitelství silnic a dálnic představilo plán stavby nové mostní konstrukce přes odlehčovací rameno řeky Dyje na průtahu silnice I/55 přes Břeclav.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Most silnice I/55, který současně tvoří jedinou spojnici Břeclavi a městských částí, je už řadu let na hranici životnosti.

Článek

Opravu jediného silničního mostu spojujícího části Břeclavi silničáři plánovali už na rok 2016. Po sérii odkladů, mimo jiné i kvůli nutnosti řešit havarijní stav mostu u Pasohlávek, se do práce pustí až letos na podzim.

Pro dopravu v době stavebních prací budou sloužit dvě mostní provizoria. Široké bude pro provoz aut v obou směrech a pro jízdu cyklistů do Poštorné, druhé, s menší šířkou mostovky bude pro pěší a současně i cyklisty mířící z Poštorné do centra.

Těm ale dopravní značení nařídí sesednout z kola a most překonat pěšky.

„Křiklouni“ z Lanžhota nechtějí CHKO Soutok. Do lesa vstup nezakážeme, slibuje ministerstvo

Domácí

Práce začnou kácením

„Břeclavané si mohli všimnout, že u mostu jsou již označené stromy, které bude nutné pokácet kvůli stavbě mostního provizoria,“ zmínil starosta Svatopluk Pěček (ANO) první kroky, potvrzující začátek prací.

Kácení je nutné pro vznik náspu příjezdů k provizorním mostům. Po ukončení stavby musí správce silniční sítě zajistit náhradní výsadbu.

„V rámci tří měsíců přípravných prací počítáme se stavbou mostního provizoria a příjezdové komunikace. Současně s tím musíme zajistit přeložky všech inženýrských sítí, vedených po mostním díle na druhý břeh,“ popsal vedoucí provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic Václav Rajchot.

Veškeré inženýrské sítě musí z mostu pryč, aby mohlo ve druhé etapě nastoupit demoliční komando.

Semafory město odmítlo

Provizorní mosty budou na místě i z důvodu odporu města k jinému řešení stavby.

„Když se před lety o nutnosti opravy začalo hovořit, zvažovalo se, že po dobu oprav bude provoz řízen pomocí semaforů kyvadlově. To jsme odmítli a jednoznačně jsme požadovali, aby byl provoz na silnici první třídy zachován obousměrně,“ řekl Pěček.

Náhradní konstrukce převede hustou dopravu přes kritický úsek plynuleji. Povolenou dvacetikilometrovou rychlost ohlídá radar.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Takto vypadá jeden ze sloupů mostu v Břeclavi

Otázku činnosti stávajících semaforů na křižovatkách spojnice z centra do Poštorné bude město s policií řešit podle zkušeností s reálnou dopravou přes provizorní most. Ve hře je i varianta s úplným vypnutím řízení křižovatek.

Tranzitní doprava kamionů bude dál možná přes Břeclav, provizorní konstrukce bude mít potřebnou nosnost. Ředitelství silnic a dálnic s objížďkou pro nákladní dopravu nepočítá.

Doba stavby pomůže k zakázce

„Jakmile budou provizoria stát, přijde na řadu druhá etapa. V ní dojde k demolici stávajícího mostu a následně na výstavbu nového. Silničáři předpokládají, že odstartuje na přelomu letošního a příštího roku,“ uvedla mluvčí břeclavské radnice Ivana Solaříková.

„V soutěži na zhotovitele máme kromě ceny díla jako další kritérium i čas potřebný na stavbu. Dodavatel bude motivovaný, aby dílo zvládl včas,“ dodal Rajchot.

Do konce roku 2025 řidiči vyjedou na nový most. Proti stávajícímu bude širší. Na patnácti metrech šířky projekt počítá s možností využití pro tři jízdní pruhy a budou i samostatné pruhy pro cyklisty. Pod mostem vzniknou podjezdy pro cyklisty.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám