Článek
Podle britské cestovní kanceláře Jules Verne tvořili sólo cestovatelé bezmála polovinu jejich klientů v letošním roce. Téměř 70 procent z nich pak byly ženy, jak uvedl server Independent.
Podle výkonné ředitelky kanceláře Debbie O’Neillové tyto ženy necestují samy proto, že by neměly nikoho, s kým by mohly vyrazit na dovolenou. Jen si ji chtějí užít po svém.
„Mnoho z našich cestovatelů má rodiny, partnery a bohatý společenský život, zároveň ale oceňují i svobodu objevovat za svých vlastních podmínek. Připojit se k malé cestovatelské skupině jim nabízí to nejlepší z obou světů - radost ze sdílených momentů a i prostor, v němž mohou následovat svou vlastní zvědavost,“ popsala O’Neillová s tím, že vyrazit na dovolenou bez kohokoli známého je příležitostí, jak chytnout dobrodružství za pačesy a objevit sám v sobě něco nového.
Podle dalšího britského organizátora cest pro jednotlivce Explore Worldwide vzrostla poptávka po tomto typu zájezdů o 22 procent jen od loňska.
„Sólo cestování je rozhodně vzrůstajícím trendem. Dvě třetiny lidí v průměrné skupině cestují sami,“ popsal výkonný ředitel Michael Edwards s tím, že lidem se chce stále méně čekat na sladění plánů a termínů s rodinou a přáteli. Raději prostě vyrazí sami. Stávají se tak sebevědomějšími a znovuobjevují lásku k cestování.
Sólo neznamená na ocet
Nicki Tempest-Mitchellová z Barrhead Travel vyvrací zažitý stereotyp, že sami cestují jen lidé, kteří nemají nikoho, kdo by s nimi jel.
„Ve skutečnosti je poměrně obvyklé, že lidé vyrážejí na výlet sami bez partnerů a rodin, protože je to kupříkladu něco, co vždycky chtěli udělat. Zejména ženy představují nárůst na trhu sólo cestování,“ popsala s tím, že skupinové cestování s podobně smýšlejícími lidmi pro ně svět činí dostupnějším.