Hlavní obsah

Turisté se při cestování nechávají stále více inspirovat umělou inteligencí

Lesklé brožury cestovních kanceláří byly před pár desítkami let jedním z mála způsobů, jak se něco dozvědět o destinaci na příští dovolenou. S nástupem internetu ustoupily do pozadí a umělá inteligence (AI) může s formami výběru teprve zamávat. Nebude to ale hned, podle nejnovějšího průzkumu v Británii využívá AI pro inspiraci osm procent respondentů, což je ale dvakrát více než loni.

Foto: Profimedia.cz

Umělá inteligence bude během cestování využívána čím dál častěji.

Článek

Asociace britských cestovních kanceláří a agentur (ABTA) předpovídá do dalších let výraznější růst využívání AI v turistickém odvětví. Podle nejnovější zprávy organizace s názvem Holiday Habits (Dovolenkové zvyky) se počet lidí, kteří k cestování získávají inspiraci od AI, za poslední rok zdvojnásobil. Z loňských čtyř na letošních osm procent dotázaných, uvedl Independent.

Přestože se zatím nejedná o nikterak vysoké číslo, umělá inteligence systematicky proniká do většiny odvětví a lze tak očekávat další růst i v tom cestovním. Průzkum se uskutečnil mezi 2001 respondenty a při plánování cesty prozatím využívá AI každý 12. turista.

Nejvíce byla umělá inteligence v oblibě ve věkové skupině mezi 25. až 34. rokem, kde ji používá 18 procent dotázaných. O něco mladší lidé mezi 18 a 34 lety u ní hledali inspiraci ve 13 procentech a v ostatních věkových kategoriích procenta klesala.

Nejčastěji používanými způsoby, jak si vybrat lokalitu pro příští dovolenou, jsou internet (48 procent dotázaných) a rady od rodiny či přátel (41 procent). Lesklé katalogy a další prázdninové brožury ale rovněž nepřišly zkrátka s 25 procenty.

„Narůst používání umělé inteligence jako zdroje inspirace pro dovolenou reflektuje měnící se chování zákazníků jak v cestovním, tak i dalších odvětvích,“ uvedl za ABTA Mark Tanzer.

Celkem 43 procent respondentů průzkumu uvedlo, že by si do určité míry nechali AI naplánovat svou dovolenou, 38 procent lidí by pak bylo ochotno nechat ji za ně cestu i rezervovat.

Neil Swanson za britskou divizi cestovní společnosti Tui sdělil, že umělá inteligence sice kompletně promění cestovní odvětví, ale množství turistů bude stále preferovat kontakt s klasickým cestovním agentem, kterému se mohou podívat do očí.

Výběr článků

Načítám