Článek
Asociace britských cestovních kanceláří a agentur (ABTA) předpovídá do dalších let výraznější růst využívání AI v turistickém odvětví. Podle nejnovější zprávy organizace s názvem Holiday Habits (Dovolenkové zvyky) se počet lidí, kteří k cestování získávají inspiraci od AI, za poslední rok zdvojnásobil. Z loňských čtyř na letošních osm procent dotázaných, uvedl Independent.
Přestože se zatím nejedná o nikterak vysoké číslo, umělá inteligence systematicky proniká do většiny odvětví a lze tak očekávat další růst i v tom cestovním. Průzkum se uskutečnil mezi 2001 respondenty a při plánování cesty prozatím využívá AI každý 12. turista.
Nejvíce byla umělá inteligence v oblibě ve věkové skupině mezi 25. až 34. rokem, kde ji používá 18 procent dotázaných. O něco mladší lidé mezi 18 a 34 lety u ní hledali inspiraci ve 13 procentech a v ostatních věkových kategoriích procenta klesala.
Nejčastěji používanými způsoby, jak si vybrat lokalitu pro příští dovolenou, jsou internet (48 procent dotázaných) a rady od rodiny či přátel (41 procent). Lesklé katalogy a další prázdninové brožury ale rovněž nepřišly zkrátka s 25 procenty.
„Narůst používání umělé inteligence jako zdroje inspirace pro dovolenou reflektuje měnící se chování zákazníků jak v cestovním, tak i dalších odvětvích,“ uvedl za ABTA Mark Tanzer.
Celkem 43 procent respondentů průzkumu uvedlo, že by si do určité míry nechali AI naplánovat svou dovolenou, 38 procent lidí by pak bylo ochotno nechat ji za ně cestu i rezervovat.
Neil Swanson za britskou divizi cestovní společnosti Tui sdělil, že umělá inteligence sice kompletně promění cestovní odvětví, ale množství turistů bude stále preferovat kontakt s klasickým cestovním agentem, kterému se mohou podívat do očí.