Hlavní obsah

Značka Genesis míří mezi supersporty. Koncept kupodivu není elektrický

Korejská prémiová značka Genesis odhalila nový koncept, který má být dosud nejjasnějším důkazem jejích ambicí na poli výkonných vozů. Novinka představená po boku ostrého crossoveru GV60 Magma nemá být jen designovým cvičením, ale předobrazem sériového modelu, který značku postaví proti gigantům typu Porsche.

Foto: Genesis

Koncept Genesis Magma GT

Článek

Osmiválcový koncept Genesis Magma GT má závodní ambice, ale dostane se i na nejméně 250 dostatečně movitých zájemců. Zda vozu zůstane motor V8, zatím není jisté.

Šéfdesignér značky Luc Donckerwolke označil vůz za „vrchol vize výkonu“ automobilky. Podle něj nejde pouze o rychlejší verzi existujícího modelu, ale o samostatný vůz, který má symbolizovat schopnosti značky v motorsportu. „Je to nejucelenější vyjádření výkonu Genesis k dnešnímu dni,“ uvedl Donckerwolke s tím, že cílem je nabídnout kombinaci luxusu a skutečných závodních genů.

Foto: Genesis

Koncept Genesis Magma GT má být předobrazem budoucího supersportu korejské značky.

Přestože vystavený koncept ukrýval pod kapotou motor V8, finální podoba pohonu pro sériovou výrobu zatím nebyla definitivně potvrzena. Rozhodující slovo budou mít pravidla pro závodní kategorii GT3, jelikož silniční auto má sloužit jako homologační základ pro závodní speciál.

Manfred Herrer, technický šéf koncernu Hyundai Motor Group, pro britský Autocar potvrdil, že projekt Magma GT je vyvíjen exkluzivně pro Genesis. Specifické požadavky na motor a platformu pro GT3 totiž vyžadují unikátní technická řešení, která nelze jednoduše sdílet v rámci koncernu.

Donckerwolke také nastínil strategii, která nápadně připomíná přístup Porsche k modelu 911. Na přímý dotaz potvrdil, že německá ikona slouží jako referenční bod, ovšem primárně z hlediska řízení životního cyklu modelu. Plánuje se celá rodina variant: od základního modelu přes verze S, GTS a odlehčené provedení až po okruhově zaměřený Clubsport.

Foto: Genesis

Uvedení sériové verze se očekává mezi lety 2027 až 2028.

Pravidla kategorie GT3 vyžadují pro homologaci výrobu alespoň 250 silničních kusů. Genesis však plánuje výrobu ve větším objemu, přičemž projekt má mít vlastní ekonomické opodstatnění. „Auto se zrodilo z potřeby být konkurenceschopní v GT3, ale viděli jsme příležitost vytvořit z něj i silniční vůz,“ vysvětlil Donckerwolke.

Celá iniciativa zapadá do širších plánů značky v motorsportu. Genesis letos vstupuje do vytrvalostního šampionátu WEC (zahrnujícího 24 hodin Le Mans) a v roce 2027 se připojí k americké sérii IMSA s vozem kategorie LMDh. Program GT3 by měl následovat krátce poté, což naznačuje, že sériové verze nového supersportu bychom se mohli dočkat pravděpodobně v letech 2027 nebo 2028.

Výběr článků

Načítám