Článek
Nyní mladé naděje v barvách Citroënu získávají ostruhy v upravených vozech C2 Super 1600 a C2 Challenge. A šanci dostanou i piloti v České republice, neboť Citroën ČR u nás rozjíždí Pohár C2 Challenge.
Poháru se mohou zúčastnit jezdci, kteří si zakoupí speciál C2 Challenge, který pochází z dílny sportovního střediska Citroën Sport, tedy od techniků, kteří se podílejí i na vývoji rallyeového speciálu Xsara WRC. Pořizovací cena vozu C2 Challenge se pohybuje okolo 1 340 000 korun. Jen pro srovnání C2 VTS stojí 458 tisíc.
Pod kapotou je vylepšená čtyřválcová sériová šestnáctistovka, která pohání C2 v provedení VTS. Maximální výkon byl zvýšen ze 123 na 155 koní a je k dispozici při 7000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je nově 175 Nm při 5500 ot./min. namísto sériových 143 Nm při 3750 ot./min.
Motor přes pětistupňovou převodovku se samosvorným diferenciálem typu ZF pohání přední nápravu. Zvýšený výkon si vyžádal i zesílené hnací hřídele. Oproti sériovému vozu je C2 Challenge o více než 300 kg lehčí. Zatímco C2 váží 1394 kg, závodní speciál si vystačí s 950 kg. Hmotnost vozu byla rozdělena v poměru 64:36.
| Technická specifikace C2 Challenge | 
| MOTOR | 
| Typ: zážehový motor vyvinutý ze sériového motoru 1.6i 16V (TU5JP4) | 
| Umístění: vpředu napříč | 
| Počet válců: 4 v řadě | 
| Ventilové uspořádání: 16 ventilů | 
| Zdvihový objem (cm3): 1 587 | 
| Vrtání x zdvih (mm): 78,5 x 82 | 
| Maximální výkon (k při ot/min): 155 / 7 000 | 
| Maximální točivý moment (Nm při ot/min): 175 / 5 500 | 
| Maximální otáčky (1/min): 7 200 | 
| Poměrný výkon (k/l): 98 | 
| ROZVODY | 
| 2 vačkové hřídele v hlavě válců poháněné ozubeným řemenem. | 
| Upravený profil vaček, mechanická zdvihátka. | 
| PLNĚNÍ MOTORU | 
| Vícebodové vstřikování Magneti-Marelli | 
| Jednoduchá škrticí klapka o průměru 52 mm | 
| PŘEVODY | 
| Pohon: přední náprava, zesílené hnací hřídele | 
| Převodovka: pětistupňová, samosvorný diferenciál typu ZF | 
| Spojka: tlačný mechanismus, lamela karbometalická o průměru 200 mm | 
| BRZDY | 
| Vpředu: | 
| šotolina - chlazené kotouče o průměru 265 mm a tlouštce 22 mm, 1 pístové brzdiče | 
| asfalt - chlazené kotouče o průměru 302 mm a tlouštce 26 mm, 4 pístové brzdiče | 
| Vzadu: | 
| kotouče o průměru 247 mm a tlouštce 9 mm, 1 pístové brzdiče; seřizovatelný omezovač brzdného účinku | 
| Ruční brzda s hydraulickým ovládáním | 
| PODVOZEK | 
| Vpředu: | 
| zavěšení kol systémem pseudo McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, specifická uložení, specifické uchycení náboje kola | 
| Vzadu: | 
| náprava provedení H, specifické uložení | 
| Tlumiče o průměru 50 mm vpředu, s oddělenou náplní vzadu. | 
| ŘÍZENÍ | 
| Hřebenové elektrické speciální | 
| KOLA A PNEU | 
| Asfalt: | 
| Ráfky 6,50 x 16 | 
| Pneumatiky Michelin 17/60/16 | 
| Šotolina: | 
| Ráfky 5,50 x 15 | 
| Pneumatiky Michelin 14/62/15 | 
| HMOTNOST | 
| 950 kg | 
| Rozložení vpředu/vzadu (%): 64 / 36 | 
| KAROSÉRIE | 
| Vyztužený skelet s ochranným rámem | 
| Ochranný kryt motoru | 
| ROZMĚRY | 
| Délka: 3 660 mm | 
| Šířka: 1 660 mm | 
| Rozvor: 2 314 mm | 
| Rozchod vpředu: 1 460 mm | 
| Rozchod vzadu: 1 434 mm |