Hlavní obsah

Záchranným složkám bude na semaforu svítit vždy zelená, plánuje Ford

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ford v rámci propojení automobilů s městskou infrastrukturou testuje online semafory, které by mimo jiné uměly uvolnit cestu pro vozy hasičů, policie a záchranářů.

Ford testuje chytré semaforyVideo: Ford

 
Článek

Takzvané „car-to-x” schéma, díky němuž budou moci automobily komunikovat se semafory a dalšími prvky v provozu, testuje řada automobilek pro různé účely. Ford do tohoto systému chce zařadit i vozidla záchranných složek, kterým má při zásahu vždy svítit zelená vlna na semaforech.

„Ať už se bavíme o požárním voze na cestě k požáru, nebo o sanice mířící k nehodě, to poslední, co chceme, je, aby se tito řidiči zdržovali stáním na semaforech spolu s jinými vozidly,“ řekl Martin Sommer, inženýr výzkumu systémů automatizovaného řízení v evropském oddělení Fordu.

Nejen pro sanitky

K testování této technologie využil Ford ulici s osmi po sobě jdoucími semafory v německých Cáchách a dva úseky se třemi navazujícími semafory za městem v rámci „koridoru pro novou mobilitu Cáchy-Düsseldorf“.

Testovací vůz Ford Kuga Plug-In Hybrid, vybavený palubními jednotkami pro komunikaci s infrastrukturou a hardwarem umožňujícím provozovat ve voze prototypový software, představoval v různých scénářích sanitku i běžný osobní vůz.

Seat poprvé ukazuje nový Leon, komunikuje se semafory

AutoMoto

Při testování dal testovací vůz semaforům signál, aby se přepnuly na zelenou. Jakmile křižovatkou projel, semafor se opět vrátil ke standardnímu provozu.

Pokud testovací kuga předstírala vůz běžného účastníka provozu, auto dostávalo informace o tom, kdy se na semaforech změní červená na zelenou a naopak. Adaptivní tempomat potom upravil rychlost jízdy tak, aby vůz projel větší část testovacího úseku na zelenou.

Test Fordu Kuga PHEV: Úsporný i bez nabíjení

AutoMoto

„Když na semaforu svítila červená, snížila se rychlost vozu například z 50 km/h na 30 km/h dlouho před křižovatkou, aby bylo možné načasovat příjezd k semaforu na okamžik, kdy se rozsvítí zelená,” popisuje automobilka v prohlášení.

U vozidel, která přijíždějí k semaforu na červenou, by údajně tato technologie mohla pomoci alespoň minimalizovat prudké brzdění a zkrátit dobu stání. Ford uvádí, že během testování vůz obdržel informaci o světelné signalizaci s dostatečným předstihem před křižovatkou a zpomalil dříve, což pomohlo zvýšit plynulost jízdy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám