Hlavní obsah

Xiaomi má hned dva bývalé designéry BMW, v minulosti způsobili pořádný rozruch

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Technologický gigant svým prvním elektromobilem způsobil rozruch. Pod jeho designem je přitom podepsán bývalý designér BMW, jehož modely kdysi způsobily náležité pozdvižení. A radit mu bude další bývalý designér BMW s podobnou minulostí.

Foto: Xiaomi

Xiaomi SU7

Článek

Nedávno představený elektromobil Xiaomi SU7, který bude pro čínský technologický gigant vyrábět čínská automobilka BAIC, způsobil rozruch svou technikou, technologiemi i designem. Mnozí sice Xiaomi zazlívají inspiraci Porsche Taycan, pravda však je, že tvary vozu zkrátka působí vyváženě dynamicky a elegantně.

Design vozu je přitom výsledkem práce týmu, který vedl šéfdesignér společnosti Li Tianyuan, který do Xiaomi přešel z BMW. U mnichovské automobilky pracoval na konceptu BMW iVision Circular, BMW iX nebo nové řadě 7, přičemž poslední dva jmenované modely působí dodnes poněkud kontroverzně.

Hlavním designérem exteriéru měl být James Qiu, který přišel ze společnosti Mercedes-Benz, kde se podílel na designu konceptu Vision EQXX, jenž se proslavil svou hospodárností a skvělým dojezdem na jedno nabití.

V týmu designérů značky ovšem působí ještě jeden slavný designér, který v minulosti rovněž působil u BMW, kde zanechal podobně kontroverzní stopu. Jak totiž prostřednictvím sociální sítě X (dříve Twitter) oznámil šéf a spoluzakladatel společnosti Xiaomi Lei Jun, do role designového konzultanta společnosti nastoupil Chris Bangle.

Celým jménem Christopher Edward Bangle se stal šéfdesignérem BMW v roce 1992 po působení u značek Fiat a Opel. V roli hlavního designéra BMW zůstal až do roku 2009, přičemž jeho výrazný podpis najdeme u modelů jako BMW řady 5 E60/61, řady 6 E63/64, řady 7 E65/66 a dalších.

Jeho design byl často označován za kontroverzní, s odstupem času je však stále více oceňován pro svou nadčasovost. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se jeho práce projeví na elektromobilech Xiaomi, které ho zatím podle všeho velmi zaujaly.

Xiaomi představuje svůj první elektromobil, slibuje dojezd až 800 km

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám