Hlavní obsah

Toyota představila koncept GR GT3, chce ho prodávat soukromým závodním týmům

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Koncept závodního vozu se spalovacím motorem, který Toyota odhalila na tokijském autosalonu, je zatím tajemný co do specifikací či data startu výroby, ale mohl by vyústit nejen v závoďák, nýbrž i v silniční auto.

Foto: Toyota

Toyota GR GT3 Concept

Článek

Jeden by čekal, že pokud se Toyota pustí do závodění cestovních vozů ve třídě GT3, použije model Supra jako základ pro závodní vůz, stejně jako to dělá ve třídě GT4. Tokijský autosalon ovšem hovoří jinak - automobilka tam odhalila koncept GR GT3, který se suprou techniku nesdílí. A podle proporcí a hlavně výfuku za levým předním kolem můžeme soudit, že to není ani sourozenec elektrického konceptu STI E-RA od Subaru.

Elektrické Subaru STI E-RA míří na závodní okruhy

AutoMoto

Toyota ovšem nechce vstoupit do okruhových závodů ve třídě GT3 sama. Koncept nabízí zákazníkům, do privátních závodních týmů. Je součástí strategie, v níž automobilka nechce „jen“ upravovat silniční auta pro závodní užití, nýbrž chce prodávat skutečná závodní auta.

Foto: Toyota

Toyota GR GT3 Concept

Podle britského Autocaru ovšem snahy automobilky na poli motorsportu mají ústit i v silniční vozy - silniční verze závoďáků ve třídě GT3. Kdy se ovšem má objevit ať už závodní či silniční GR GT3 na trhu, automobilka nezveřejnila.

Foto: Toyota

Toyota GR GT3 Concept

Stejně tak si prozatím nechává pro sebe veškeré technické detaily o voze. Nevíme tedy, zda je vůz čistě spalovací nebo hybridní, kolik přesně má koní či kilogramů. Můžeme jen vycházet z pravidel třídy GT3, která hovoří o výkonu vozů mezi 500 a 600 koňmi a hmotnosti mezi 1200 a 1300 kilogramy.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám