Hlavní obsah

Tatra investuje 700 milionů korun do výrobních technologií

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks investuje 700 milionů korun do výrobních technologií. Investice jí mají pomoci zefektivnit výrobní procesy a zvýšit objem produkce. Část strojního vybavení již firma instalovala loni, další část investice se uskuteční letos.

Foto: Tatra Trucks

Produkce automobilky Tatra Trucks loni, oproti roku 2022, stoupla o 100 nákladních vozů. Na snímku je vůz Tatra Force s automatizovaným systémem řízení.

Článek

Loni Tatra vyrobila a prodala 1451 vozidel, o rok dříve to bylo více než o 100 méně. Jejím cílem je do několika let produkovat až 2500 vozů za rok.

„Navýšení objemu výroby na avizovaných 2500 vozů ročně je podmíněno modernizací a automatizací výroby. Toho chceme docílit pomocí investic do špičkového strojního vybavení v celkové výši 700 milionů korun,“ uvedl technický ředitel Tatry Tomáš Prášil.

Automobilka podle něj plánuje posílení kapacity takzvaných úzkých míst výrobního procesu a automatizaci míst s velkými časovými ztrátami ve výrobě tak, aby se dostala na světovou úroveň obrábění.

Na světě je nejdelší vůz Tatra v historii. Řidiče pro něj sháněli půl roku

AutoMoto

„Obrábění nosných rour podpoří nové obráběcí centrum Fénix 2 včetně robotizované svařovací jednotky za 41 milion korun, dále plánujeme automatizovat a zefektivnit obrábění ozubení novými obráběcími stroji Gleason za téměř 90 milionů korun. Připravujeme také automatizaci obrábění motorů novým automatizovaným CNC zařízením za 73 miliony korun, kterým nahradíme linku z 60. let minulého století,“ uvedl Prášil.

Generální ředitel Tatry Trucks Lukáš Andrýsek uvedl, že letos chce automobilka zvýšit počet vyrobených a prodaných vozů o stovky kusů, nárůst by tedy měl být mnohem výraznější než v minulých letech.

„Restrukturalizační kroky, které provádíme od poloviny minulého roku, a sledované parametry výroby i zakázek jsou velmi dobrými předpoklady pro to, abychom naše záměry dokázali naplnit. Jsme na začátku procesu, který nám má pomoci dosáhnout objemu výroby a prodejů na úrovni 2500 vozů za rok v horizontu zhruba dvou až tří let,“ uvedl Andrýsek.

Nižší desítky milionů korun chce letos firma investovat do zázemí pro zaměstnance ve výrobě a kancelářských prostor. „Letos máme v plánu začít s postupnou rekonstrukcí společných prostor a sociálních zařízení ve výrobě. Zejména tzv. svačinárny projdou kompletní proměnou, aby měli zaměstnanci moderní a odpovídající zázemí pro odpočinek a občerstvení,“ uvedl manažer investic a facility Tomáš Lazař.

Navazovat bude rekonstrukce sociálních zařízení včetně šaten a rekonstrukce a přestavba kancelářských prostor. Sídlo ředitelství automobilky dostane novou fasádu, upravovat se bude i jeho blízké okolí a například se zvýší kapacita parkovacích míst.

Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Produkuje vozy a podvozky pro civilní sektor i pro využití v armádě či v záchranných složkách. Má přes 1400 zaměstnanců, dalších víc než 700 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. V roce 2022 automobilka dosáhla tržeb 7,12 miliardy korun. Tatra Trucks patří do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, dalším jejím akcionářem je skupina Promet Group rodiny Materových.

Tatra loni navýšila výrobu nákladních aut

Ekonomika

Karel Loprais a jeho vůz z Dakaru budou na poštovních známkách

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám