Článek
Cílem opatření je přizpůsobit tempo výroby obtížné situaci na evropském trhu. Zároveň je potřeba snížit skladové zásoby, uvedla společnost, která stojí za značkami jako Peugeot, Fiat, Chrysler či Opel.
Podle zdrojů francouzského listu se v říjnu dočasně uzavře na pět dní německý závod v Eisenachu, na sedm dní pak závod ve španělské Zaragoze. Polský závod v Tychách nebude v provozu devět dní. Továrny v Madridu a v italském Pomiglianu nebudou vyrábět 14, respektive 15 dní, závod ve francouzském Poissy přeruší výrobu dokonce na tři týdny.
Stellantis zaznamenal v prvním pololetí pokles tržeb o 13 procent na 74,3 miliardy eur (1,8 bilionu Kč) a pokles prodeje o sedm procent. V Evropě se prodej snížil zhruba o osm procent. Jak informovala stanice France Info, dolů šel zejména prodej elektromobilů.
Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. V loňském roce se skupině Stellantis propadl čistý zisk o 70 procent na 5,5 miliardy eur. Tržby se snížily o 17 procent na 156,9 miliardy eur.