Článek
Značka RAM patří mezi tradiční americké výrobce užitkových vozidel, zejména pick-upů, je však také součástí koncernu Stellantis a své zastoupení má prostřednictvím distributora KW Auto také v Evropě. Dodávky velkých modelů 1500 se však nepohybují v příliš vysokých číslech, ostatně plnotučné velké americké pick-upy jsou zkrátka pro Evropu až příliš velké.
Nyní ale značka v Itálii představila menší model Rampage, vyvinutý její brazilskou pobočkou, přičemž i jeho výroba probíhá v jihoamerickém regionu. Rampage měří na délku pouze 5028 mm a do šířky 1886 mm. Měl by tak být mnohem vhodnější pro provoz v evropských podmínkách.
Automobilka přitom s novým modelem míří do mezery na evropském trhu, kterou vidí mezi segmentem větších SUV a středně velkých pick-upů. Ostatně i samotný model Rampage svou technikou stojí na pomezí dvou světů.
Oproti většině pick-upů totiž nestojí na rámové platformě, ale má samonosnou karoserii, stejně jako SUV. Jeho design přitom balancuje mezi sportovností, dobrodružností a lehce užitkovým charakterem, přičemž nabízí i působivou praktičnost.
Vůz bude dostupný ve dvou konfiguracích. Verze Rebel je navržena pro využití mimo zpevněné cesty a nabízí 2,2litrový vznětový motor o výkonu 200 koní s 450 Nm točivého momentu. Verze R/T je laděna sportovně a slibuje výkon 272 koní a 400 Nm díky 2,0litrovému přeplňovanému zážehovému čtyřválci.
Výbava zahrnuje LED světlomety s dynamickými směrovkami, korba nabídne objem 980 litrů úložného prostoru a podběhy vyplňují 17palcová kola u offroadové verze Rebel, respektive 19palcová kola u silniční verze R/T.
Ta má přitom i tužší naladění pružin a tlumičů nebo o 10 mm nižší světlou výšku. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 6,9 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 220 km/h. Verze Rebel zrychlí na 100 km/h za 9,9 sekundy a maximální rychlost je 196 km/h, slibuje však nosnou kapacitu až 1015 kilogramů.
Že by se RAM inspiroval u Škodovky? Jeho nabušený pick-up je jedním výrazným prvkem trochu přípomíná

O přenos výkonu na systém pohonu všech kol se stará devítistupňová převodovka s volitelnou možností řazení pádly pod volantem. K dispozici bude také redukce, aktivovaná tlačítkem. Podvozek slibuje vyšší světlou výšku, víceprvkové zavěšení vpředu i vzadu a ventilované kotoučové brzdy na obou nápravách.
Styl kabiny se mění v závislosti na vybrané verzi, výbava ale zahrnuje například 10,3palcový digitální přístrojový štít, 12,3palcový displej multimediálního systému, dvouzónovou automatickou klimatizaci, audiosystém Harman Kardon, šest USB portů a mnoho dalšího.
Dostupnost modelu RAM Rampage či jeho ceny na evropských trzích zatím automobilka nezveřejnila.





