Hlavní obsah

Porsche uvedlo puristickou 911. Carrera T ukazuje, že méně je více

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pro aktuální generaci svého ikonického sporťáku připravila automobilka ze Stuttgartu opět také verzi T jako „Touring“. Je tu pro opravdové nadšence, kteří nemusí mít to nejvýkonnější z portfolia Porsche 911.

Foto: Porsche

Porsche 911 Carrera T

Článek

Porsche má u 911 již tradičně extrémně široké možnosti. Nemluvě o třech různých karoseriích se nabídka line od standardní Carrery přes lahodné GTS až po vrcholné civilní verze Turbo s rozšířenou karoserií a závody inspirované modely GT. Pokud však majiteli jde o co nejnižší hmotnost a nejlepší požitek z řízení v tradičním slova smyslu, je tu varianta Carrera T.

V hierarchii 911 stojí mezi základem a silnější verzí Carrera S. Jedná se o kupé a k pohonu slouží třílitrový plochý šestiválec s dvojitým přeplňováním, který poskytuje výkon 283 kilowattů, 379 koní, a točivý moment 449 newtonmetrů.

Automobilka Porsche představila vlastní střešní stan. Vejde se i na 911

AutoMoto

Standardní převodovkou Carrery T je sedmistupňová manuální skříň, kterou nelze volit pro základní Carreru. Jako bezplatnou možnost mohou kupující zaškrtnout osmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK. Navíc tento model dostává mechanický samosvorný diferenciál s Porsche Torque Vectoring, který je standardní u Carrera S, ale není k dispozici pro základní model.

Se sedmistupňovou manuální převodovkou dosáhne tento model rychlosti stovky za 4,5 sekundy. Maximální rychlost činí 291 km/h.

Porsche doplňuje model T spoustou další sportovní výbavy. Dodává se se sportovním odpružením PASM, které snižuje světlou výšku o 10 milimetrů. Paket Sport Chrono a sportovní výfuk jsou také na seznamu standardní výbavy. Volitelnou možností je řízení zadní nápravy.

Porsche představuje Macan T, ostřejší variantu čtyřválcového SUV

AutoMoto

Pro úsporu hmotnosti Porsche instaluje méně zvukové izolace, tenčí sklo a menší baterii. Tento model je také standardně dodáván bez zadních sedadel. Se sedmistupňovým manuálem a celkovým snížením hmotnosti váží Carrera T o 45 kilogramů méně než základní 911 Carrera.

Novinka se vzhledově liší lemem na krytech zrcátek a štítky s označením modelu v šedé Agate. Výfuk má černé koncovky. Jezdí na kolech z Carrera S, která mají průměr 20 palců vpředu a měří 21 palců vzadu.

Uvnitř je tento model dodáván s volantem GT Sport a sedadly Sport Plus nastavitelnými ve čtyřech směrech. Kabinu zdobí tmavě šedá, matná černá a vysoce lesklé černé akcenty.

Volitelný paket umožňuje zákazníkům vybrat si bezpečnostní pásy, pruhy sedadel, prošívání, logo 911 na hlavových opěrkách a podlahové rohože s akcenty v odstínu šedá Slate nebo zelená Lizard. Tehdy je možné přidat i kožené čalounění dveří, středové konzoly a palubní desky.

Novinka se dostane k prodejcům v únoru a lze ji objednat již nyní. Cena v Německu začíná na 123 845 eurech včetně DPH, v přepočtu to je přibližně tři miliony korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám