Hlavní obsah

Porsche 911 GT3 Cup S: s ním se tak svézt

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zatímco jiné automobilky si sakra rozmýšlejí, jestli mají připravovat tovární stroje na závody, Porsche ví své. Musí. Jejich inženýři připravili tedy stroj, který by měl v závodech GT3 pořádně provětrat zatuchlý vzduch - 911 GT3 Cup S.

Článek

Zákazníci se nikdy s tímto vozem na obyčejnou silnici nedostanou. Tohle auto je určeno vyloženě pro okruhy a závody seriálu FIA GT3. Ale samozřejmě, že kdo má peníze, ten si může koupit i takovýto závodní speciál a pak si pronajmout třeba okruh v Mostě...

Ten, kdo to udělá, dostane do ruky závodní volant s minimálním průměrem, zato s maximálním průřezem věnce. Však také bude třeba pořádně zatnout prsty do volantu. Vzadu si totiž tradičně „pobrukuje“ šestiválec boxer o obejmu 3,6 l. ten pochází z jiného závodního vozu - Porsche Mobil1 Supercup. Výkon však povyrostl na 324 kW (+15 kW), který je dosažitelný v 8000 ot./min.

:. Porsche GT3 Cup S

Točivý moment 430 N.m je sice solidní hodnota, ale jeho vrchol v 7250 ot./min všem z plných plic říká, že odspodu tohle auto netáhne. Tady se musí točit pekelně vysoko. Převodovka je závodní, tedy brutálně kopající sekvenční šestistupňová.

A co na to podvozek? Ni moc. Ten si totiž s tímto výkonem poradí jako nic. Jeho základ je totiž ještě o třídu výš - ve skupině GT2. Původním majitelem těchto komponent je totiž 911 GT3 RSR. Takže brzdy mají vpředu průměr 380 mm, což je jistě velmi úctyhodná velikost.

:. Porsche GT3 Cup S

Anketa

Chtěli byste si vyzkoušet řidit závodní speciál?
Ano
96 %
Ne
4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1518 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám