Hlavní obsah

Peugeot ukáže v Paříži luxusní 208 XY a sportovní 208 GTi

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na jaře představená modelová řada Peugeotu 208 má dva nové zástupce, kteří z ní vycházejí - luxusní XY a sportovně pojaté GTi. Paradoxem je, že obě auta už Peugeot představil zkraje roku coby koncept a nyní je ve skoro stejné podobě ukáže na domácím zářijovém autoveletrhu.

Foto: Peugeot

Peugeot 208 GTi (sériová verze)

Článek

Model 208 XY se stejně jako 208 GTi ukázal v podobě konceptu zkraje roku, který byl ale jen maskovanou sériovou verzí. Změny tedy na nových modelech neobjevíte veskrze žádné.

Foto: Peugeot

Peugeot 208 XY (sériová verze)

Model XY by chtěl být luxusnější verzí běžné dvěstěosmičky. V nabídce je pět perleťových laků karoserie, vnější zpětná zrcátka, lišty mlhovek, oken a pláště zadního nárazníku jsou leskle chromované. Na střechu si můžete nalepit výrobcem doporučovanou fólii.

Interiér nabídne větší luxus ve světlém provedení, v nabídce jsou i různé druhy kůže. Cena zatím nebyla oznámena. Pro XY je k dispozici pětice motorů s výkony 92 až 156 koní.

Foto: Peugeot

Peugeot 208 XY (sériová verze)

Foto: Peugeot

Peugeot 208 XY (sériová verze)

Odkaz na skvělou 205 GTi

Zajímavější je druhé auto – sportovní 208 GTi. Karoserie vychází z běžné 208, má však několik sportovních doplňků – výraznější přední masku a boční prahy, malý zadní spoiler, difuzor a hranaté koncovky výfuku. Karoserie má při pohledu z boku výrazné prolisy, vzadu nahoře ji zdobí decentní označení GTi.

Foto: Peugeot

Peugeot 208 GTi (sériová verze)

Podvozek je oproti výchozímu modelu upraven (pružiny, nastavení tlumičů, torzní stabilizátor), zesílená je i přední nápravnice a zadní příčná vzpěra. O kolik je podvozek snížen, není jasné. Zda bude mít 208 GTi elektronickou náhražku samosvorného diferenciálu, také zatím není jisté.

Standardem jsou lité „sedmnáctky“, vzduchem chlazené brzdové kotouče mají vpředu průměr 302 mm, vzadu 249 mm. ESP lze údajně zcela vypnout.

Foto: Peugeot

Peugeot 208 GTi (sériová verze)

O pohon se stará stejný motor jako v RCZ THP 200, tj. dvousetkoňový čtyřválec s turbem. Točivý moment má hodnotu 275 Nm. Zrychlení na stovku zvládne tento model pod sedm sekund (přesný údaj zatím chybí).

Neznámou je i maximální rychlost (odhadujeme kolem 230 km/h), známá je však hmotnost – 1160 kilogramů je příjemně nízká hodnota. Cenu ani datum zahájení výroby Peugeot neoznámil.

Foto: Peugeot

Peugeot 208 GTi (sériová verze)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám