Článek
Podaří se Peugeotu navrátit slávu malého ostrého hatchbacku 205 GTi z osmdesátých let? Ještě před pár lety by odpověď byla záporná. Nyní, když Peugeot vypustil velmi povedené sportovní kupé RCZ a chystá se uvést sériovou verzi 208 po výrazné dietě, se Francouzům možná podaří zažehnout jiskru původního GTi. Do Ženevy se chystá pouze koncept, z jeho tvarů je nicméně téměř na 100 procent jasné, že letos se dočkáme sériové verze.
Co o 208 GTi víme už nyní? Karoserie vychází z běžné 208, má však několik sportovních doplňků – výraznější přední masku a boční prahy, malý zadní spoiler, difuzor a hranaté koncovky výfuku. Karoserie má při pohledu z boku výrazné prolisy, vzadu nahoře ji zdobí decentní označení GTi (podobně jako u 205 GTi).

Peugeot 208 GTi (koncept, 2012)
Podvozek je snížený (přesný údaj zatím chybí), litá kola mají průměr osmnáct palců. Kotouče mají průměr 302 mm vepředu a 249 mm vzadu, brzdiče jsou lakovány výraznou červenou barvou.
O pohon se stará stejný motor jako v RCZ THP 200, tj. dvousetkoňový čtyřválec s turbem. Výkon by měl stačit pro zrychlení 0-100 km/h pod sedm vteřin. Točivý moment dosahuje až 275 Nm.
Koncept se poprvé naživo ukáže v březnu na ženevském autosalonu. Podle našich spekulací se sériová verze ukáže v září na pařížském autosalonu a do prodeje se dostane koncem letošního roku.

Peugeot 208 GTi (koncept, 2012)