Článek
Ložisko je malý, ale důležitý díl, který snižuje tření při vzájemném pohybu dvou dílů. V autě najdete ložisek hned několik – v převodovce nebo na hřídeli a dále zjednodušeně řečeno ve všem, co se nějakým způsobem točí.
A právě kuličková a válečková ložiska pro Porsche a Bentley se vyrábí na nové výrobní lince v Olomouci. Ta obsahuje 11 strojů, propojených automatickými dopravníky. Obsluhu tak zajišťuje jediný pracovník, protože linka si sama kontroluje všechny rozměry ložiska a samotnou výrobu má na starost montážní robot.
Zajímavostí je, že robot ložisko nasadí na hřídel a zkoumá podle otáček simulujících skutečný provoz, jak je ložisko hlučné. Při plném vytížení linka vyrábí každých 12 sekund jedno ložisko.

Ložiska pro osobní automobily vyráběná v Olomouci
Co je rovněž zajímavé, přesnost výroby je podle asistenta ředitele závodu Tomáše Ročka v jednotkách mikronů (zhruba desetina tloušťky lidského vlasu). Olomoucká firma loni vyrobila 16 miliónů ložisek pro osobní a nákladní automobily a zemědělské stroje.
Pro Porsche dodávají i další čeští dodavatelé, například v Hořovicích se vyrábí skla, Brano pak dodává zámky dveří. Samotná kompletní výroba modelů Posche Cayenne a částečně Bentley Bentayga probíhá v Bratislavě, ikonické 911 si Porsche staví ve Stuttgartu.