Hlavní obsah

Obytný Mercedes Marco Polo prošel modernizací

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Největší hvězdou stánku Mercedesu-Benz na Caravan Salonu v německém Düsseldorfu je omlazená třída V Marco Polo, k vidění však jsou i obytné vozy jiných velikostí a určení.

Foto: Mercedes-Benz

Modernizovaný Mercedes-Benz třídy V Marco Polo

Článek

Facelift Mercedesu-Benz Vito a třídy V přišel už před pár měsíci, nezahrnoval však obytnou verzi „véčka“. Ta se představila až nyní, na Caravan Salonu konaném od 25. 8. do 3. 9.

Dostala novou příď s opravdu velkou maskou chladiče, která může obsahovat i svítící linku. Upravený je také zadní nárazník. K mání bude vizuální paket AMG či světlomety s funkcí LED Matrix, nazvané Multibeam.

Podstatnější jsou změny v interiéru, kde vidíme přepracovanou palubní desku s přístrojovým štítem a centrálním displejem spojenými do jednoho panelu. Nový je také volant, k mání bude i bezdrátová nabíječka smartphonů.

Expediční Toyotou Hilux po krásách Čech i Moravy

Testy

Výklopná střecha se sklopným dvojlůžkem je samozřejmostí, stejně jako druhá postel, která vznikne sklopením zadní dvojlavice. Interiér je vybaven sklopným stolkem, kuchyňkou, lednicí a skříňkami, jak je u obytných vozů běžné.

Kempovací funkce vozu je možné ovládat skrz modul MBAC, Mercedes-Benz Advanced Control, a to buď skrz vlastní displej, nebo pomocí aplikace ve smartphonu. Za zmínku stojí zejména funkce vzduchového odpružení samočinně vyrovnat vůz, stojí-li na „lehce nerovném povrchu“, uvádí tisková zpráva.

Kromě modernizované třídy V odhalil Mercedes-Benz také menší třídu T s kempovacím modulem Marco Polo. Ten je vestavbou umístěnou do zavazadelníku minidodávky, z níž se vysouvají tři zásuvky - s dřezem, lednicí a vařičem.

Horní stranu modulu tvoří rozkládací postel pro dva lidi. Do oken mezi sloupky C a D pasují brašny na drobnosti, které zároveň slouží jako zatemnění. A konečně, součástí vozu je i skládací stolek se dvěma židlemi.

Na druhé straně spektra stojí několik obytných sprinterů - terénní Summiteer 6.0, polointegrální ML-T od Hymeru a Coral Supreme MB 650 SL od Adrie, a konečně Travel Master Imperial 860 LQB od firmy Kabe, který má vzadu dvě nápravy.

Automobilka také odhalila své plány uvést na trh plně elektrické obytné vozy nejméně dvou velikostí, které budou stát na platformě VAN.EA. Ta je určena pro ryze elektrické užitkové vozy a do produkce má jít v roce 2026.

Mercedes chystá elektrickou verzi obytného Marco Pola

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám