Hlavní obsah

Obytná Dacia Jogger. Automobilka představuje spací vložku do kufru

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Dacia detailněji představuje nedávno uvedenou verzi Extreme u některých svých modelů a také spací vložku pro jogger, kombinovanou s předstanem.

DaciaVideo: Dacia

 
Článek

Obytné vložky do kufrů větších aut či dodávek nejsou novinkou, málokterá značka ji však nabízí jako příplatkovou výbavu. Dacia do svého joggeru připravila paket Sleep, který je přesně takovým vylepšením ryze praktického MPV.

Jeho rozkládací postel využívá sklopených opěradel v druhé řadě jako podpěr a vzhledem k nevelkým - na použití jako obytňák - rozměrům joggeru je nutné odklopit dopředu i přední sedačky. Skládací matrace má svými rozměry 190 × 130 cm podle automobilky nabídnout dost místa pro dva lidi; výška nad ní je 60 cm.

Schránka v zavazadelníku nenabízí žádné oddíly či šuplíky, hodit se však může vyklápěcí stůl. Dacia uvádí, že vložka má být doplňkem campingového vybavení, které už máte, proto tu není vařič ani např. chladicí box. Výhodou naopak je, že včetně matrace systém váží do 50 kilogramů a údajně rovněž příznivá cena, kterou ovšem automobilka zatím nezveřejnila.

A také, že po zatažení krytu zavazadelníku není složená vložka nijak vidět, vůz se tváří prostě jako pětimístný jogger. K mání jsou také zatemňovací kryty oken či venkovní stan, který lze napojit na otevřené páté dveře.

„Extrémní“ jogger, duster, sandero i spring

Kromě kempovacího paketu automobilka zveřejnila i další informace o výbavě Extreme, která u modelů Sandero Stepway, Jogger, Duster a Spring tvoří nový vrchol nabídky. Prvně se ukázala na bruselském autosalonu a u dusteru a joggeru nahrazuje dosavadní limitované řady Extreme.

Vyznačuje se detaily, jako jsou kryty zrcátek, loga, nápisy či linky v měděné barvě, a také speciální zelenou pro sandero, jogger a duster. Spring dostal novou nemetalickou modrou barvu. Také tu jsou černě lakovaná litá kola a polepy s topografickým vzorem.

V interiéru se kromě opakování měděné barvy objevuje také materiál potahů MicroCloud, který je odolný vnějším vlivům a snadno se čistí, ale zároveň nabídne sametový vzhled a příjemné vlastnosti na dotek. Dostanou ho všechny modely kromě springu. Ten zase dostal vyšší výkon, konkrétně 65 koní, a upravenou převodovku.

Za zmínku stojí také systém Extended Grip, který je k mání pro jogger extreme a verze Stepway. Mění chování systému ESP, a tak dovolí řidiči se „vyhrabat“ na nepevném podkladu. Duster ho nedostane, neboť má v nabídce pohon všech kol.

Test modernizované Dacie Duster: Stále skvělý pracant

Testy

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám