Hlavní obsah

Obalená posádka. Kia vyvinula nový airbag mezi sedadla

Novinky, fra

Při bočním nárazu je dnes pomalu větší nebezpečí, že se střetnou hlavy spolujezdců na předních sedadlech, než že se udeří hlava do deformujícího se středního sloupku. A tak přijde zanedlouho nový airbag, který cestující oddělí.

Foto: Kia

Nový středový airbag

Článek

Centrální airbag není žádnou novinkou. Už na něm pracovala pěkná řádka firem. Jenže zatím dál než k nějakému testovacímu prototypu se nedostala. Prostě dosud nebyla tak silná poptávka, aby se vyplatil vývoj a výroba. Ostatně takový airbag má několik specifik, která se musí zohlednit.

Kia vyvinula nový airbag, který má vnitřní součást zvanou uzda. Ta mu dává tvar a udržuje ho v něm i při silném nárazu cestujícího. Díky němu se mohl celý systém zmenšit, aniž by došlo k omezení funkčnosti. Zmenšení samozřejmě znamená, že je systém lehčí (asi o půl kilogramu) a hlavně se dá lépe instalovat do středové opěrky, boční strany sedadla apod. Technici tak budou moct s airbagem lépe pracovat.

Foto: Kia

Tady je vidět funkce rozdělení na zóny, aby se cestující nestřetli

Instalace airbagu omezuje zejména právě poranění hlavy při střetu dvou osob sedících vedle sebe. Omezení následků takového případného střetu je 80 procent. Na otázku, jak často dochází k takovému střetu hlav, odpovídá statistika Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA). Podle ní dochází k sekundárním škodám při střetech tohoto druhu nebo nárazech do prvků interiéru přibližně ve 45 procentech případů.

Proč Kia představila nový airbag nyní? Protože se očekává, že v roce 2020 zahrne nezávislý zkušební bezpečnostní ústav Euro NCAP novou metodiku hodnocení a součástí budou i přísnější hlediska na náraz z boku.

Související témata:

Výběr článků

Načítám