Článek
Asi budete zklamaní, když vám řekneme, že tohle auto je nové. Ale zase říct, že je to spíš taková větší modernizace, tak nás asi bude hubovat značka. Je to prostě novinka, která sice změnila dost, ale pro někoho to bude málo. Třeba přední maska dostala hlavně užší světla, která se nyní dotýkají masky chladiče.

Nová Mazda CX-5

Dnes prodávaná Mazda CX-5
Rozvor je stále stejný (2700 mm), ale zkrátily se převisy, takže se zkrátila i celková délka o pět milimetrů. Karoserie se změnila z gruntu. Vždyť i přední sloupky se posunuly dozadu o 35 mm a zadní partie mají prudší zkosení, které víc připomíná většího sourozence Mazdu CX-9. Se změnami přišla i vyšší tuhost karoserie.

Nová Mazda CX-5

Nová Mazda CX-5
V interiéru je změn výrazně méně. Je tu nový volant, digitální 4,6palcový displej mezi budíky nebo výš usazená páka převodovky. Samozřejmě, že byla i vylepšena i spolupráce s mobily, ale to je dnes už vlastně nutnost.
Ptáte se, jestli Mazda dostala downsizing? Nikoliv. Stále odolává. V nabídce jsou i pro Ameriku 2,2litrový turbodiesel SkyActiv-D (první vznětový motor Mazdy v USA) a dvoulitrový benzinový čtyřválec SkyActiv-G. Možná se v Evropě objeví i naftová patnáctistovka.
Zatím to ale nemůžeme přesně potvrdit, protože auto se začne prodávat nejdřív v Americe v půlce příštího roku a teprve až pak v Evropě. Na tyhle specifikace si tak ještě musíme počkat.

Nová Mazda CX-5