Hlavní obsah

Mini má nové logo, britská automobilka jej výrazně zjednodušila

Novinky, maž

Britské Mini změnilo logo. Původní, šestnáct let stará verze se výrazně zjednodušila. Inovovaná vizuální podoba automobilky bude k vidění od března 2018 na všech modelech Mini.

Foto: archív výrobce

Článek

„Nové logo Mini vychází z třírozměrného stylu zobrazení, který byl používán od obnovení značky v roce 2001, a přenáší ho do formy vizuálního vyjádření nazývaného ´plochý design´, který se soustředí na klíčové grafické prvky,” zdůvodňuje změnu automobilka.

Základ loga - tedy verzálkami napsaný název MINI v okřídleném kole - zůstal zachován. Jak lze vidět na fotografii, není už 3D a je černobílý. Díky zjednodušení jeho tvary o to více vyniknou.

Od března příštího roku se nové logo objeví na všech modelech - na kapotě a na zádi, na středu volantu a na klíčku.

Britské Mini bylo založeno v roce 1959, nyní spadá pod křídla BMW Group, stejně jako další britská automobilka Rolls-Royce. BMW koupilo Mini v roce 2001.

Mini: historie loga (1959-2018)Video: Mini

Historie loga Mini
Kořeny kombinace symbolů kola a křídel sahají až do počátečních let klasického Mini. Když British Motor Corporation (BMC) uvedla v roce 1959 svůj Morris Mini-Minor na trh společně s technicky shodným Austinem Seven, nesl prvně jmenovaný model logo značky Morris. To bylo tvořeno červeným býkem a třemi modrými vlnami – symbolem města Oxford – v kruhu se dvěma stylizovanými křídly po stranách. Naproti tomu sesterský model, který byl od roku 1962 označován jako Austin Mini, nesl své šestiúhelníkové logo se jménem a emblémem značky nad maskou chladiče.
Rozpolcená identita klasického Mini přetrvala až do roku 1969. Od toho roku už se vyrábělo výhradně v britské továrně Longbridge a zároveň dostalo slavný jednoslovný název Mini. Tento krok klasické Mini oslavilo také novým logem: jeho motivem byl tradiční emblém s abstraktním designem, který nenesl žádnou podobnost s původními symboly.
Zdroj: Mini

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám