Hlavní obsah

Land Rover Defender je připraven na Dakar. Má velmi blízko sériovému autu

Land Rover představil dosud nejdrsnější Defender, který je navržen tak, aby zvládl mistrovství světa v rallye (W2RC) 2026, včetně legendární Rallye Dakar. Na rozdíl od vrcholné kategorie, kde speciály běžná auta jen napodobují, vylepšený Defender Octa bude soutěžit v kategorii „Stock“ blízké produkčním autům.

Foto: JLR

Defender Dakar D7X‑R

Článek

Vůz se zúčastní závodu v kategorii „Stock“, která je určena pro vozidla s minimálními úpravami, blízká produkčním strojům. Vyzve například Toyotu Land Cruiser GR nebo Nissan Patrol.

Závodní Defender Dakar D7X-R vychází z vrcholné sériové varianty Defender Octa, kterou jsme nedávno testovali. V produkční verzi nabízí nejvyšší výkon 635 koní a díky úpravám na podvozku i mimořádné schopnosti na asfaltu i v terénu, v závislosti na obutých pneumatikách.

Rallyový vůz vypadá ještě divočejší než vývojové prototypy. Předpisy povolují oproti sériové verzi Defender Octa pouze omezené úpravy, včetně mírně přepracovaného bodykitu pro lepší chlazení, pevnější ochranu podvozku a větší terénní úhly.

Mezi nejviditelnější vylepšení patří rozšíření blatníků, výřezy v náraznících a prazích, odvětrávaná kapota, větší sání, dvojité „šnorchly“ a LED světla namontovaná na střeše.

Nosič rezervního kola namontovaný na zadních dveřích byl kvůli úspoře hmotnosti odstraněn. Vzhled dotváří výrazné zbarvení „Geopalette“, jehož pouštní tóny připomínají písek, kameny a vodu.

Výběr článků

Načítám