Hlavní obsah

Jako stroj času. Dvacetileté Porsche Carrera GT prošlo tovární renovací do stavu nového vozu

Automobilka Porsche demonstruje možnosti své divize na přání Sonderwunsch. Ta se nevěnuje jen individuální úpravě aktuálních nově objednaných aut, ale také starším kouskům. Legendární supersport Carrera GT třeba umí uvést do stavu nového vozu.

Foto: Porsche Carrera GT

Porsche Carrera GT po generální renovaci

Článek

Nejblíže stroji času má Porsche divizi Sonderwunsch. Klient může požádat o kompletní generální opravu stávajícího vozidla, která ho uvede do stavu s nulovým počtem najetých kilometrů, což je podle automobilky také odpovídajícím způsobem zdokumentováno. Přesně to se stalo s Carrerou GT, supersportem vyrobeným před 20 lety, který byl nyní vrácen do nové mechanické podoby.

Porsche tyto projekty nazývá „Factory Re-Comission“, což zahrnuje kompletní demontáž vozů. Komponenty supersportu s motorem V10 jsou prakticky zpět ve svém původním stavu.

Auto však nevypadá stejně jako před dvěma desetiletími, když opustilo lipskou montážní linku. Majitel totiž požádal automobilku, aby změnila barvu z původní stříbrné na závodní design evokující vítězný vůz 917 z Le Mans v roce 1970. Závodní vůz s číslem 23, který řídili Hans Herrmann a Richard Attwood, nosil barvy rakouského města Salcburk.

Tyto odstíny byly nyní na žádost majitele Victora Gómeze přesně replikovány. Ručně malovaný exteriér této Carrery GT chrání fólie, protože ji majitel hodlá skutečně řídit. Namísto toho, aby ji umístil do klimatizované garáže a čekal, až se její hodnota zvýší, plánuje nadšenec do Porsche na svém cenném majetku najet spoustu kilometrů.

Vůz se od původní specifikace dále odlišuje matně černými karbonovými akcenty a závodním číslem „23“. Mřížky krytu motoru jsou nyní matně černé eloxované, aby odrážely ostatní tmavé detaily. Kola jsou také černě lakovaná, což dále zvyšuje kontrast s převážně červenobílým motivem.

Interiér byl též kompletně proměněn s rozsáhlým použitím červené Alcantary v celé kabině. Alcantara se rozprostírá i na předním zavazadlovém prostoru, kde je umístěna odpovídající sada zavazadel.

Speciální detaily tím nekončí. U některých povrchů Porsche použilo černou textilii z nástupce Carrery GT, modelu 918 Spyder. Jinde jsou sedadla vyrobena z matného karbonu, který se objevuje i na přístrojové desce a větracích otvorech.

Jde o jedno z pouhých 1270 vozidel vyrobených mezi podzimem 2003 a květnem 2006. Cenu generální opravy a pomyslného znovuzrození supersportu automobilka neuvedla.

Související témata:

Výběr článků

Načítám