Článek
Mercedes-Benz E All-Terrain je přímý konkurent Audi Allroad. Obě to jsou verze trochu zvýšené (M-B má světlost 156 mm), oplastované a mají pohon všech kol. Jenže tomuhle pánovi to bylo málo, a tak se rozhodl, že si auto trochu vylepší. A za vzor mu šla terénní ikona G 500 4x4^2.
Tedy ne jen vzorem, ale i zdrojem, protože auto dostalo portálové nápravy. Takže světlá výška rázem povyskočila na 41 cm. Zároveň se změnil rozchod o 20 cm, takže ty nyní musí krýt vytažené karbonové blatníky. A na kolech jsou obuty jednatřicetipalcové offroadové pneumatiky.
I když je to stále to samé kombi se silničními nárazníky, nájezdové úhly vepředu a vzadu jsou více než efektní: 35,8 a 35,6 stupně. Brodivost je pak 51 cm.
Ačkoli je pro All-Terrain standardem naftový motor, tady pracuje benzínový agregát V6 3,5 l s 245 kW (333 koní) a 480 Nm. Výkon se přenáší na všechna kola přes automatickou převodovku. To, co tu ale chybí je redukce a uzávěrky diferenciálů. Takhle je to spíš takové hodně vysoké SUV.
Auto je unikát. Je vyrobené v jediném kuse, a když to Jürgen Eberle představil ve firmě, šéfům spadla čelist. A hned, že by se to mohlo vyrábět. Uvidíme, jestli se toho někdy dočkáme. Mezi příznivci značky se najde dost nadšenců pro takové kreace. Vzpomeňme třeba jen šestikolové G, které bylo vyprodáno ještě před premiérou.